Antwoord: zeewier

foto: Nanne

Bovenstaand de foto die bij Fotovraag 4 hoort. Bij de vraag zag je een detail van een stukje drijvend zeewier. Ik ga me niet aan een naam wagen, want er zijn heel veel soorten zeewier en vaak is het verschil miniem.
Ik heb deze foto op het strand, in de Noordzee, op Ameland genomen.
Het water was kristalhelder, het was zonnig en het was opkomend water.
De glinstering van de hele kleine waterbeweginkjes geven een extra fraai effect aan de foto. Links van het wier zweeft een wit veertje in het water.
Een ieder die antwoord gegeven heeft zat in de goeie richting.
Een aantal spraken van een waterplant, maar het merendeel van de antwoorden ging toch richting zeewier. Blaaszeewier?? Misschien!?
Maar eerlijk is eerlijk, Peter en Tim hadden het juiste antwoord.
De anderen spraken toch meer over een aquarium en dat was het zeker niet!!
Een volgende keer zal ik toch met een iets moeilijker vraag moeten komen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

0 reacties op Antwoord: zeewier

  1. Dancinglady zegt:

    Wat is het water daar helder zeg, dat heb ik nog nooit meegemaakt.
    Groetjes Dancinglady

Geef een reactie

