Zoektocht naar gemotoriseerde herder in het weidse landschap op Oost-Ameland…

P1310588P1310589 P1310592
Woensdagavond rond een uur of elf: ‘Ik houd morgen eindelijk eens een rustdag, ga morgenvroeg niet lopen!’ Donderdagmorgen 07.15 uur: Nanne ziet de zon schijnen en stapt als een raket uit bed. Loopt een half uurtje later op het strand en geniet weer van alle moois wat een vroege ochtend op Ameland je maar kan bieden! Zo rond koffietijd ben ik meestal weer terug bij de caravan. Dit hangt een klein beetje af van het feit, of ik oponthoud heb onderweg. Hiermee bedoel ik ‘een prater’! Vanmiddag hadden we het plan om naar de braderie in Buren te gaan, maar ik heb dit wel zo’n beetje bekeken: Het zijn van die reizende kramen, lees circussen: De ene dag staan ze in Hollum, de volgende dag in Buren en volgende week in Nes. Vanmiddag ben ik op de fiets naar de Kooiplaats geweest, de meest oostelijke woongemeenschap op Ameland. Als je dan nog eens een flink stuk doorfietst kom je in een prachtig natuurgebied, waar maar amper iemand komt. Enne toch kan het dan ook nog gebeuren dat je daar in die uitgestrektheid een kennis tegen het lijf loopt en je alweer staat te praten. Wat is het daar mooi. Wat is het daar ook droog en dor. Het is genieten van de weidsheid met aan de horizon de duinen en aan de overkant van het Wad de contouren van de vaste wal. Ik heb de herder op de motor, in dit weidse landschap vaak zien dwalen. Vanmiddag was deze unieke gemotoriseerde herder echter in geen velden of wegen te bekennen. Was ik met de wind in de rug daar naartoe gefietst…, met een flinke stevige tegenwind kwam ik terug. Wat was het een heerlijke rustige dag! Het heeft me weer de nodige energie gekost.
P1310593 P1310598 P1310601P1310603 P1310602
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .