Maïsoogst breekt in alle hevigheid los. Loonbedrijf Van der Beek Driezum maakt overuren! (17 foto’s)

P1100635 P1100640 P1100641 P1100650 P1100651 P1100657 P1100661 P1100671Vanmiddag moest ik allereerst tanken bij Total in Broeksterwâld. Dit is mijn vast adresje om de Seat van een natje te voorzien. Daarna via De Falom, op struintocht naar de maïsvelden. Kijken waar men bezig was met het oogsten. Omdat ik toch in Driesum belandde, eerst maar langs de computer-dokter gereden. De laptop was in reparatie gebracht en stond vanmiddag weer netjes gerepareerd, op me te wachten. Vriendelijke zaak, Compusoft, waar je nog prettig en deskundig geholpen word. Bij het verlaten van de zaak, met de laptop onder de arm, kreeg ik nog een leuke opmerking van de computer-mevrouw, die ik heel diep in m’n broekzak heb gestoken: ‘Ach, je bent nog jong en kwiek, Nanne!’  Buiten had ik m’n oortjes alweer gespitst, want ik was immers op zoek naar de maïs-hakselaar! De kortste klap was echter om bij Loonbedrijf van der Beek, ook Driezum, te vragen waar momenteel geoogst werd. Vanuit het kantoortje, zag ik waar ik naar toe moest. Het vingertje ging richting Dokkum, over de Trekweg, het eerste smalle weggetje links, met de oude steenfabriek van Oostrum op de achtergrond. Dat was dus niet zo moeilijk te vinden! Ik heb daar ruim een uur in het maïsveld lopen ploeteren. Met zwaar materiaal was men bezig om in rap tempo het maïs te oogsten. De landerijen waren echt nat. De nodige pk’s werden dan ook ingezet…, twee zware tractoren voor een ladewagen. Vervolgens reden deze zware ladewagens naar de weegbrug op de Kooiloane, om vervolgens naar Lichtaard te rijden. Het blijft mooi om elk jaar toch weer een kijkje te nemen bij de werkzaamheden in het maïs! Zal wel komen omdat ik een boerenzoon ben….!

Morgen totaal ander nieuws: Feestelijk Nieuws!
P1100664 P1100671 P1100681 P1100684 P1100690 P1100693 P1100700 P1100707 P1100719 P1100721
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

