Nanne Lukas heeft van mij een gelukkige pake Nanne gemaakt. Vandaag wordt Lukas alweer 2 jaar!

P1100509-001lukasmaisendrachten 13 oktober 2015Vandaag is het de verjaardag van Nanne Lukas. In blakende gezondheid en vol energie wordt mijn kleine vriend alweer 2 jaar! Zoals bijna elke ochtend, kwam Lukas ook vanmorgen kort langs met z’n mem. Altijd weer een moment om naar uit te kijken en ook een moment om van te genieten.16 oktober 2014Precies twee jaar geleden schreef ik het volgende:

Nanne Lukas maakt van mij een gelukkige Pake Nanne! Dit is een feit: Ik ben een gelukkige Pake Nanne geworden. We zien mekaar bijna elke dag …. één keer, soms twee keer… soms etc. Op 16 oktober 2013 schreef ik onder andere het volgende. NANNE LUKAS zag vanmorgen het levenslicht. Ik ben nu dus officieel Pake Nanne! De roepnaam is Lukas met een K en dus niet met een C! Misschien een beetje een ouderwetse gedachte van me, maar ik hecht er wel heel veel waarde aan. De naam Nanne (Lukas) Nicolai gaat verder de tijdslijn in. Is dit dan belangrijk? Ja en nee. Voor de mensen die graag de familielijnen uitpluizen is het gemakkelijk dat je een naam kunt herleiden. (Vandaar mijn blognaam Nanneoedsz: Nanne de zoon van Oeds!)  Dit is ook wel een kleine afwijking van mezelf! Heel graag mag ik in een gesprek vragen: Ben je dan een zoon of dochter van die of die…? Op het einde van zo’n gesprek zijn we dan vaak ook nog bijna familie! Lukas, gewoon een mooie en krachtige naam, een echte Friese naam.

lukas 16 oktober 2013

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Nanne Lukas heeft van mij een gelukkige pake Nanne gemaakt. Vandaag wordt Lukas alweer 2 jaar!

  1. petra aalsum zegt:

    Fan herte lokwinske!! Wat in prachtig keareltsje! In hiele geselliche dei tawinske mei inoar!!

    Groetnissen, Petra út St.Nyk

    Date: Fri, 16 Oct 2015 11:29:25 +0000 To: petravanaalsum@hotmail.com

  2. Fokje zegt:

    Nanne en Willy. Tige lokwinske mei it twadde bertejier fan lytse Nanne Lukas.
    In prachtich kereltsje. Kin begripe dast sa wiis mei him bist.
    Us lytse Jinthe wurdt moarn alwer seis wike. In hiel leaf restich famke.In popke!
    Sil ris in foto stjoere!
    Groetnis. Speciaal foar Willy.

    Mathijs en Fokje

Geef een reactie

