Vertrekkende en komende boer Ikkerwâld … Kunstmaand Ameland met of zonder Advocaat-taart in Kievitshoeve Nes? (6 foto’s)

P1110437 P1110444-001 P1110448Vanmorgen stond ik al vroeg, met m’n laarzen aangetrokken, ergens in de landerijen aan de Heechfinne. Ik moest voor de eerstvolgende papieren Ikkerwâldster, foto’s maken van een vertrekkende boer en z’n nieuwe en jonge opvolger. Binnenkort een interview met foto’s in het herfst/winter-nummer. Erg mooi om in dit weidse landschap foto’s te mogen maken van deze boer met oog voor de natuur. Na de sessie klom de Ikkerwâldster weer snel in z’n blauwe Ford en vervolgde z’n werkzaamheden: Het dempen van een sloot. Kort daarna werd ik ingezet als koerier. De kleurstoffen voor het verven van een ontzettend bos blonde en lange haren waren op! Fotootje via de app en het klusje was snel geklaard! Makkie op deze manier!P1110449 P1110455Vanmiddag had ik naar de Kruisweg in Damwâld zullen gaan, ook om foto’s te maken… echter de plannen veranderden op het allerlaatste moment. Daardoor kreeg ik het onverwacht wel heel erg rustig. Deze rust heb ik aangegrepen om me uitgebreid voor te bereiden op de snel naderende Kunstmaand Ameland in november. De kunstenaars die op de locaties exposeren, waar ik gedurende veertien dagen moet suppoosten, heb ik digitaal bezocht en bestudeerd. Ben weer een beetje op de hoogte van de bijzonderheden. Vraag me een beetje af, of de grote hit tijdens Kunstmaand Ameland 2014 weer verkrijgbaar is in De Kievitshoeve te Nes: Het verrukkelijke gebak met advocaat én slagroom! ( Het recept is te vinden op mijn Weblog: Ga naar 18 november 2014. ) Vanavond doe ik iets geheel anders…: In café Doodgewoon Ternaard is er voor iedereen, die zich wil verdiepen in de thema’s rond de eindigheid van het leven, een informatieavond.

p1390630

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

