Opnieuw sloeg de verleiding toe: De mooiste Paddestoelen van Rinsumageest … Dokkum gehuld in prachtige Herfstkleuren. ( 16 foto’s)

P1110557 P1110558 P1110560 P1110563 P1110565 P1110567Vanmorgen was het alweer tijd om de wekelijkse boodschappen te halen. Met z’n tweeën sjouwen we langs de schappen en ik heb dan mijn taak en ook vrouwlief heeft haar taak. Echter ik ben vaak ietsje sneller. Let maar eens op: Vaak heeft een supermarkt iets van een bibliotheek! Al die vrouwen die product-informatie staan te lezen… vaak met een leesbrilletje half op de neus. Vanmiddag voor de visite zou komen, was het mijn moment om nog eventjes een blokje te fietsen. Ik moest mijn plannen drastisch bijsnoeien: In Rinsumageest had ik het nodige oponthoud. Zoek je paddestoelen…. was de vraag van een voorbijkomende fietsster. Nou, niet echt maar…! Kijk en dit had ik nooit moeten zeggen. Ik had duidelijker moeten zijn. Want vijf minuten later stond ik de mooiste paddestoelen van Rinsumageest te fotograferen. Weer tien minuten later stond ik bij drie enorme grote Duitse boomstammen én met donkere zwammetjes die ik nog nooit gezien had. Weer tien minuten later stond ik met de kraamverzorgster van Sietske te praten… zo midden op straat! Vraag me af wanneer er nou eens een fietspad om Rinsumageest komt. Zou mij veel tijdwinst opleveren. Met grote vertraging kwam ik via de Dokkumer Ee in Dokkum. Ik heb nog kort gezocht naar mooie herfstkleuren, echter het ontbrak me aan tijd. Uiteindelijk kwam ik via het Damwâldsterreedsje weer terug in Damwâld, ook gehuld in prachtige herfstkleuren.
P1110568 P1110574 P1110576 P1110581 P1110584 P1110585 P1110586 P1110588 P1110589 P1110591
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

