Relaxte doch storm- en regenachtige zondag langs de Wadkust. Heerlijk d’r op uit! (15 foto’s)

P1120906 P1120909 P1120911 P1120913 P1120922 P1120926 P1120928 P1120929Wat een heerlijke relaxte zondag! Buiten regent het en is het de gehele dag al behoorlijk stormachtig. Typisch weer om lekker binnen te zitten. Dit heb ik dan ook gedaan, althans vanmorgen. Gewoon vroeg opstaan, koffie drinken en de krant nog lezen, die gisteren was blijven liggen. Ook prachtig weer om vandaag het bed te verschonen en de wasmachine lekker lang te laten draaien. Maar de temperaturen waren vandaag opnieuw erg zacht te noemen: 14 graden boven nul! Vanmiddag heb ik daarom de laarzen aangetrokken en ben in de Seat gestapt! Ik moest een kijkje nemen achter die mooie groene zeedijk, ter hoogte van Ferwerd en ben zo langs de dijk gereden. Het water kwam hoger en hoger. Op de zeedijk namen de hazen het zekere voor het zekere: Vluchten nu het nog kan. Ook op de pier van Holwerd was het stormachtig, maar ik heb wel eens meer spektakel gezien. In Lauwersoog was het helemaal rustig. Hier was ook geen sprake van hoge waterstanden. Via het Lauwersmeer en Zoutkamp was ik mooi op tijd terug voor de koffie. Eigenlijk is dit ook wel een beetje mijn weertype. Zou nog een beetje meer mogen zijn….! Het past immers bij de tijd van het jaar.

P1120932 P1120934 P1120935 P1120937 P1120938 P1120940 P1120941

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

