Lukas is een buitenmensje, Flappie die nog flink moet groeien, IJsvogeltje ontsnapt aan mijn aandacht en Centrale As Kuikhorne. (9 foto’s)

P1120952 P1120958 P1120966 P1120968 P1120972Vanmorgen zo’n beetje de gehele morgen op Lukas mogen passen. Dit is alleen maar fun! Wat een plezierig kereltje. We hebben vandaag veel gelopen, want het was wederom een fantastische dag met heerlijke temperaturen en vanmorgen was het zonnig. Ik hoef alleen mijn zwart jasje maar te pakken… en Lukas komt direct met z’n eigen jack aandraven: Wil met pake naar buiten! Na het middageten heb ik hem tevreden bij z’n mem afgeleverd. Misschien wel iets te tevreden… want op de namiddag belde Dienie me: Lukas komt steeds maar met z’n schoenen aandraven… wil maar één ding en dat is naar pake, naar buiten! Vanmiddag was het tijd om de fiets nog eventjes te pakken. Genieten van de natuur in onze eigen mooie omgeving: Het Houtwiel en de omgeving van Feanwâldsterwâl, waar de vissen overigens zeer actief waren. Hier was ik ook een moment niet alert genoeg: Een prachtig IJsvogeltje zag ik over het water wegvliegen. In het voorjaar heb ik in het Driesumer Bos een middag lopen zoeken naar dit mooie blauwe vogeltje … zonder resultaat … en hier laat ik het gewoon wegvliegen! Terwijl ik stond te kijken naar de werkzaamheden aan de Centrale As bij Kuikhorne begon het te regenen. De spijkerbroek hangt achter me op de verwarming om te drogen… Dinsdag 17 november! Het wachten is nu op de beloofde storm, die over ons zal razen. Heb vanmorgen nog een kijkje genomen bij Flappie…, maar die zal voor de snel naderende Kerst toch nog even flink moeten doorgroeien…

P1120974 P1120975 P1120976 P1120977

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

