Ben ik te min …. Armand is niet meer! Kerst komt met rasse schreden naderbij! (Foto plus filmpje)

P1130059Wat een rare, vieze dag, deze vrijdag de 20ste november. De dag waarop eigenlijk mijn heit z’n verjaardag had kunnen vieren. De beste man is echter al lang overleden. Vandaag had heit, bij leven, 96 jaar oud kunnen worden. Protestzanger Armand (Oftewel de Nederlandse Bob Dylan) is vandaag onverwacht overleden. Met zijn protestsong Ben ik te min stond hij destijds veertien weken in de toenmalige Top 40. Het doet me zelf sterk terugdenken aan de jaren zestig en zeventig. De jaren van de hippies en de grote protesten. Ik deed daar actief aan mee. Aan bijvoorbeeld die grote demonstratie tegen de kruisraketten in Den Haag, waar we toen met zeer velen naar toe zijn geweest, begin jaren tachtig. Maar liefst 550.000 demonstranten waren toen op de been. Het doet me denken aan mijn lange haren(!) en lange baard…, dit in grote tegenstelling met nu! Een periode waarin ik nog wel eens een jointje rookte…. een Libanonnetje. Stout…. maar hoe onschuldig en vreedzaam allemaal! Verder vandaag de nodige wekelijkse boodschappen gehaald. Veel huishoudelijke zaakjes gedaan. Naar Paesenswal geweest, om weer een voorraadje Bildtstar bij de boer te halen. Daarna nog maar eens naar de winkel…, omdat ik vanmorgen het nodige vergeten was om mee te nemen Haastige spoed is zelden goed! Eerder deze week noemde ik het al…: Weinig van Sinterklaas te bespeuren! De Kerstsfeer rukt langzaam maar zeker op…, ook in het Winkelcentrum van Damwoude.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

