Stuntende motorrijder rijdt over kabel naar kerktoren, in b.v. Kollum, Dantumawoude en Dokkum! Wie weet het verhaal en heeft beeldmateriaal?

P1130127
Vanmiddag ben ik in de auto naar Dokkum geweest…! (Sommigen komen met paard en wagen!). Geheel tegen mijn principes in, heb ik me laten rijden. Normaal gesproken ga ik lopend of op de fiets. Maar met deze heftige en af en toe felle buien is het wel prettig, dat je droog in de stad komt. Eigenlijk had ik er niet veel te zoeken. Maar ach soms mutte je wat…! Een boek kopen in de Boekelier, dat was het doel van mijn bezoek aan Dokkum. Ik heb een tijdje gezellig met de eigenaresse staan praten. Het moet ruim dertig jaar geleden zijn dat ik, na mijn scheiding, boven haar tijdschriftenwinkel heb gewoond in de Boterstraat. Ja en dan hoor ik op straat, ook in Dokkum, dat ik een tijdje geleden een luxe fles met 200 ml magnesiumolie gewonnen heb! Prijs staat al een tijdlang op me te wachten…, maar niet lang meer! Een bezoek aan galerie Jan Kooistra leverde een bijzonder interessant verhaaltje op. Jan is met meerdere ‘sneupers’ op zoek naar een oude foto van een stuntende motorrijder, die eind jaren zestig, begin jaren zeventig via een lang gespannen kabel naar de kerktoren in Dantumawoude reed. Dit gebeurde evenzo in Dokkum. Het was als het ware een soort van rondtrekkend circus. Ook ik weet me dit nog duidelijk te herinneren, want in die tijd is er in Kollum, ook een stuntrijder naar de kerktoren van de grote hervormde kerk gereden. ‘De Sneupers’ zijn druk op zoek naar een foto, of fotomateriaal.
Vandaar mijn oproep:
Wie heeft nog een oude foto van deze stuntrijder?
Hetzij in Kollum, Dantumawoude, Dokkum of waar dan maar ook!
Een reactie is erg welkom.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

