De beknopte Geschiedenis van mijn Prikbord … Roept veel mooie herinneringen op!

P1140383Vandaag eens iets geheel anders! Vanmiddag zat ik relaxt op m’n kont te genieten van de rode lamp, die op mijn nek gericht stond. Ik had het zicht op mijn zogenaamde prikbord en dacht bij mezelf: Wie heeft me toch in hemelsnaam een kaart gestuurd met een portie bitterballen daarop! Zo begon eigenlijk het hele bord voor mij te leven. Want ik ben iemand, die er wel iets opprikt, maar daarna weinig aandacht aan het prikbord schenk. De kaart met de bitterballen, is ooit verstuurd met een Gulfzegeltje. (Dus zonder geldige postzegel!) Zo’n zegeltje die je ontvangt bij het tanken. De kaart is gewoon bij me bezorgd! Wel is er toen een briefje aangehecht, met de vraag strafporto te betalen. Laat ik het zo zeggen…: Dit ben ik vergeten te betalen en er is dus nooit strafporto betaald. Dan zie ik een foto van een grote vliegende olifant en een klein kind, op het strand van Ameland. De nodige visitekaartjes, van een fotograferende collega, Waddenpost, een medisch pedicure uit Dokkum, waar ik toevallig volgende week een afspraak heb lopen. Ik zie ook de afsprakenkaart van de fysiotherapie hangen, waar ik ooit om gezocht heb. Sorry Gerbranda! Rechts hangt het programma van Kloosterkapel Sibrandahûs. De kaart met de zonnebloem…. een kaart van mijn correspondentievriendin…. een paar jaar geleden ontvangen ter gelegenheid van het feit dat we mekaar toen 45 jaar geleden ontmoet hebben. Volgend jaar een jubileum: Vijftig jaar! In deze snelle tijd lijkt me dit tamelijk uniek! Dan de prachtige Tat Too foto van vorig jaar, Kunstmaand Ameland, of is het alweer twee jaar geleden? Daarnaast hangt onze wenskaart van vorig jaar, voor een Gelukkig 2014. Met daaronder een oude kaart met de groeten uit Nijmegen. Zelf loop ik de één of andere wandeltocht, met het oranjehesje, moet in Westergeest geweest zijn. Daaronder hangt de kaart van de Reünie Horétha Rinsumageest met de legendarische dj Alex Bouma. Onder de Tat Too dame hangt een krabbeltje van Krin Rinsema, vraag me nu af of ik dit ooit in het museum Belvédère gekregen heb of tijdens een Kunstmaand Ameland. Daarnaast een kaart van fotografe Maartje Roos. Op het gele briefje staat de site om af en toe eens live een voetbalwedstijd te kunnen volgen. Daaronder de namen van een paar vluchtelingen uit Syrië, die ik in Kollum gesproken heb. Omdat ik de ganzen nog nooit echt kan benoemen, heb ik dus ook een krantenknipsel op het prikbord hangen. Ondertussen weet ik wat een Brandgans is. Daarnaast een kaart van een maffe Duitse kunstschilder. Linksonder het adres in Nijmegen, waar ik altijd de auto plaats tijdens de Vierdaagse. Geheel linksonder een visitekaart van Filia Matris een plaatselijke Uitvaartverzorging. Waar ik overigens nog steeds een fotoshoot moet maken. Kijk, dit schiet me op dit moment te binnen! Dit is heel summier de geschiedenis van datgene wat op mijn prikbord hangt! Rechts hangen allemaal snoertjes en kabeltje om foto’s te uploaden. Geheel links hangt een kleine canvas, met daarop mijn kleine vriend Nanne Lukas. Hij moet iets van een half jaartje oud zijn geweest. Dit is heel erg beknopt de Geschiedenis van het Prikbord. Want elk item heeft echt een boeiende geschiedenis….!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

