Terugblik op de maand april 2015. April doet wat ie wil… (22 foto’s)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11April doet wat ie wil….! De vrolijke Dikke Dames zetten de bloemetjes buiten en proosten op een goed Paasweekend. Het klinkt misschien een beetje luguber maar begin april loop ik door de dikke darm in ziekenhuis Nij Smellinghe Drachten. Omdat het dit keer lang wachten is… verken ik de omgeving rond het ziekenhuis en ontdek de kleurige architectuur. Na Drachten rijden we snel door naar Ameland en ‘s avonds gaat in Hollum de paardenreddingboot met denderend geweld de zee in! Paaszondag op het mooie Ameland begin ik ‘s morgens al vroeg met mijn traditionele ochtendgebed: Vroeg in de morgen langs het strand banjeren. Dan wordt het eindelijk fraai voorjaarsweer op 9 april. De venijnige kou is uit de lucht en ook de dieren komen langzaam naar buiten. Op zaterdag 11 april is er de ontruiming van het Maagdenhuis in Amsterdam Ik had er maar wat graag bij willen zijn…. echter ik ben snotverkouden thuis gebleven. Helaas! Ondertussen is het echt Lente geworden! Op 15 april herdenken de leerlingen van De Wingerd Damwâld, Jan Kaper en Harm Brouwer. Gesneuveld op de dag na de bevrijding. Halverwege april bezoek ik een avond voor de vrijwilligers van de 24- uurswandelestafette van de Samenloop voor Hoop Dongeradeel. Op zaterdag 18 april trekt de Lytse Doarpen Rintocht 1003 wandelaars naar het mooie dorpje Easterlittens. Ik liep met Joke de 40 kilometer. Het Hendrik Bulthuis Akwadukt Burgum, belangrijk onderdeel van de Centrale As, is een echte publiekstrekker. In Buitenpost maak ik een serie foto’s van een ooievaar, hoog op het nest, nadat we een rood bankje in dit dorp hebben gekocht. Meermalen kom ik dit jaar op de Botkeschool in Damwâld. Zo ook tijdens de Koningsspelen. Dit jaar zijn er vijf koninklijke onderscheidingen tijdens de lintjesregen in de gemeente Dantumadiel. Met enige vertraging start ik op 25 april, met de Kollumer Kat Kuiertocht, maar zorg ervoor om ‘s middags tijdig bij het afzwemmen van Thomas te zijn, in De Westereen. De Vrijmarkt op Koningsdag in Damwâld is een groot succes. Ook De Westereen en Kollum beleven een prachtige en zonnige Koningsdag. Op de laatste dag van april, loop ik te genieten in de kleurige tulpenvelden bij Holwerd.

12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

