Terugblik op de maand juni 2015. SamenLoop voor Hoop Dongeradeel (De climax van 2015!) en ook veel Ameland. (25 foto’s)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11De Avondvierdaagse van Damwâld start onder ideale omstandigheden in Ikkerwâld. Bij de tweede dag zijn de weersomstandigheden iets minder ideaal, maar het enthousiasme blijft. Ook het traditionele ringrijden in Akkerwoude is weer een fraai paardenspektakel. We vertoeven, ook in juni, een korte tijd op Ameland en ik kom tot de conclusie dat het strand in Buren in perfecte staat verkeerd voor het naderende Rondje Ameland. Tropisch warm is het op Ameland en ik sta ergens, in een soort vallei, een machtig mooie oude pick-up te fotograferen! Dan op zaterdag 6 juni is het weer zover: Vijftig kilometer lopen rond het eiland: Rondje Ameland. Dit jaar waren de omstandigheden op het strand wederom zwaar te noemen. Tijdens het NK Vrachtwagentrekken in Damwâld heeft de sterke Wout Zijlstra de leiding. Ondertussen test ik mijn nieuwe camera op Ameland en zet de laatste puntjes op de welbekende i, voor de komende SamenLoop voor Hoop. Rivella wordt er nog steeds gedronken tijdens de Heatiid bij Ymie op de boerderij: Zo lekker! Ja, de grote climax dit jaar, was toch wel op 12 en 13 juni! De SamenLoop voor Hoop Dongeradeel in Dokkum werd een groot fantastisch succes! Wat een intense beleving. Zelf heb ik 24 uur gelopen. Het is alsof je met vleugeltjes loopt…! Een happening met blijvende contacten! Op 16 juni fiets ik langs Erika en de bern in Twijzelerheide. Ook zo’n kanjer! Ondertussen wordt ons tuintje kleuriger en fleuriger. Dan sta je op een avond, samen met Lia, te fotograferen tijdens het ringen van jonge uilen op de boerderij van de familie Sinia te Wâlterswâld. De Mar-athon rond Sneek en Meer was ook dit keer onbeschrijfelijk mooi. Mijn afstand was 42 kilometer. Ik breng een bezoek aan Marius van Dokkum in het Museum Dokkum. Iedereen kent zijn humoristische schilderijen. Het Rainbowen bij Hollum Ameland, brengt in mij het ondeugende jongentje naar boven… Je komt op plekken waar je niet mag komen! Ondertussen heeft Cambuur zijn oefenkamp opgeslagen op Ameland. Ze lopen mij, vroeg in de morgen, voor de voeten op het strand van Ameland. Natuurlijk bezoek ik in juni ook de welbekende palen van Hollum op! Na een avond regen is het de volgende morgen fantastisch fotograferen op het strand …. Echter je moet er wel vroeg voor opstaan! Het is bloody hot op Ameland…. eind juni 2015! Daarom: Vrouwen bloot = Handel dood!

12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

