Terugblik op de maand augustus 2015. Heel veel Ameland maar ook Kennedymars Fryslân. (29 foto’s)

1 2 3 4`

6 7 8 9 10 11 12 13 14Begin augustus zwaait Ameland onder uitermate zonnige omstandigheden Horizontoer uit en maakt zich langzaam op voor het andere spektakel op straatfestival-gebied: Het bekende Roggefeest. De toevallige passant op het strand bij Hollum kijkt verbaasd op als ik een mooie en gloednieuwe tas van Primera Damwoude de zee ingooi … dit voor een bijzondere fotoshoot! Op een prachtige dag hebben we drie Zomergasten op de camping: Dienie, Annegreet en Lukas! Ondertussen zijn de eerste werkzaamheden gestart van een langdurige klus: De Dijkverzwaring. Ik trek er op uit met mijn statief om detailfoto’s te maken: Hier heb ik dus niet echt het geduld voor…! Eigenlijk zijn het de ‘Friese Plien en Bianca’…, die onder uiterst zomerse omstandigheden het Roggefeest van Ameland openen. Zelf mag ik instappen in roeisloep, Haal an Antje, tijdens de Open dag Catclub Hollum. Alweer z’on prachtig festijn! Convoy Exceptionnel…langs de zeedijk bij Buren, in het kader van de dijkverzwaring. Ook in augustus gaat de paardenreddingboot Abraham Fock onder zomerse omstandigheden te water bij Hollum. Ook dit keer ben ik weer aanwezig! Opnieuw bezoek van Lukas en familie, gezellig! Dienie maakt misschien wel een van de gevoeligste foto’s … Lukas zoekt een stukje veiligheid bij pake. De activiteiten op Ameland houden maar niet op, dit keer de Paardenmarathon met een echte dopingcontrole! Op een regenachtige dag genieten we van het gezellige strandpaviljoen, De Buren van Nes. Bij thuiskomst wordt er hard gewerkt aan de Centrale As en de omliggende wegen. Damwâld maakt zich op voor de Damwâldrin en de Grote en Succesvolle Garageverkoop! In alle vroegte loop ik op een zondagmorgen op de nieuwe Centrale As naar Dokkum, in mijn uppie! In datzelfde Dokkum zijn ondertussen de eerste werkzaamheden begonnen voor de Admiralititeitsdagen….! Op vrijdagavond 28 augustus loop ik de Kennedymars Fryslân. Tachtig kilometer lopen door Noordoost-Friesland. Eernewoude wordt op zondagmiddag geteisterd door een wespenplaag! Wel een prachtige afsluiter van een warme augustusmaand!

15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

28 29

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

