Terugblik op de maand september 2015. Admiraliteitsdagen Dokkum, Allegorische Optocht St. Nicolaasga, de Kast in de Westereen, Boarn, Ameland, etc. (30 foto’s)

1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13De start van september 2015  kan bijna niet mooier: De Admiraliteitsdagen van Dokkum staan op het punt om los te barsten. Op De Zijl in het mooie centrum wordt een futuristisch ogende blauwe tent geplaatst. Maar we gaan voor het eerst naar de Allegorische Optocht in St. Nicolaasga. Van Lady Gag naar Rio de Janeiro. Dit was genieten van pracht en praal! Eigenlijk kunnen we direct doorrijden naar Dokkum, naar de start van de Admiraliteitsdagen. Het weer is af een toe een beetje wisselvallig. Wat een gezelligheid, wat een leuke ontmoetingen. Elske DeWall en zus Femke DeWalle. Zaterdag stond in het teken van de vele water-activiteiten. ‘s Avonds is het met z’n allen genieten van Vangrail! Op zondagmiddagmiddag is er een gezellige afsluiting van de Admiraliteitsdagen. In de tuin van Sake aan de rand van Broeksterwâld maak ik foto’s. Wat een natuurpracht! De Botkeskoalle Damwâld geniet op het plein van een gezellige barbecue en fietstocht. Op 11 september wordt MFA ‘De Hege Seis’ en Sportpark De Westereen geopend, met een spetterend optreden van de Kast! Direct daarna, rij ik door naar Ameland, naar het fantastische sportspektakel Tri-Ambla. In Boarn ga ik ondertussen op zoek naar een geschikte expositieruimte. Tussen al dit gereis, pak ik de schilderskwast en maak een mooie kast glanzend zwart! Het is bijna niet te geloven…, maar zo halverwege september zijn het overal grote paddestoelen. Jarenlang ben ik niet op een voetbalveld geweest, maar in september sta ik weer langs de lijn. Kijken naar een voetballende Thomas. Af en toe pak ik de fiets. Zo struin ik graag rond in het Lauwersmeer en in de omgeving van Kollumerpomp. Dokkum doe ik regelmatig lopend aan en een enkele keer op de fiets en rij dan direct nog maar even door naar De Falom. Op 25 september is de Centrale As populair bij fietsers, wandelaars, skeeleraars en pony’s! Op zaterdag 26 september loop ik één dag mee met Tocht om de Noord in onze buurprovincie Groningen. Dan is het tijd voor de opening van de Centrale As Noord, door gedeputeerde Sietske Poepjes, maar eerst maakt ze nog even een selfie. Op zondag 29 september zijn we getuige van het gooi- en smijtwerk met pompoenen in Natuur en Cultuurpark Vijversburg te Zwartewegsend. Op de laatste dag is het nog genieten van al die mooie dieren in het Noorder Dierenpark Emmen. Nu ik dit zo allemaal lees en schrijf: Drukke maand geweest, september 2015!

15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 33

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

