Mijn Foto van de HAAS en vuurtoren siert het glossy magazine van VVV Ameland 2016. Best een beetje trots! (4 foto’s)

P1150429 P1150440Stoofpeertjes…! Normaal gesproken schilde ik altijd een kilo of vier à vijf Gieser Wildeman stoofperen. Het is en was mijn specialiteit bij de inbreng van het Familie-diner in Boarn. Helaas gooien ziektes, al een paar jaar, roet in het Kerst-diner! Vanmorgen stond ik echter in alle vroegte anderhalve kilo stoofpeertjes te schillen. Helemaal voor mezelf! De kwaliteit is dit jaar weer toppie. Ik voeg altijd een scheutje rode port toe, geeft een extra warme smaak! Verder vieren we dit jaar geen Kerst! Vanmiddag zat er tussen alle kerstkaarten een prachtige verrassing. Van de VVV Ameland kreeg ik het magazine Waddeneiland Ameland 2016, met op de voorpagina mijn foto van de inmiddels beroemde Haas en de rood witte vuurtoren van het eiland. Het was een ware trekpleister, tijdens de laatste editie van Kunstmaand Ameland, in november. Er zijn inmiddels heel veel handtekeningen verzameld om de Haas op het eiland te behouden. Het object is gemaakt door kunstenaar Albert Kramer. Wat er nu precies mee gaat gebeuren, is een beetje onduidelijk. Het grote dier is namelijk omgewaaid. De kunstenaar probeert het kunstwerk te repareren. Hoe dan ook het prachtige magazine van VVV Ameland ligt overal in Nederland in de schappen van de VVV-boekingskantoren.

Enne…. ikke ben best een beetje trots dat mijn foto de voorpagina siert! Overigens op die dinsdagmiddag, in november, heb ik de foto zeer bewust gemaakt. Halve meter naar links… anderhalve meter naar achteren… nog ietsje dieper door de knieën, etc., tot het moment waarop alles klopte! Af en toe zoek ik mijn rust, in deze hectische periode, voor een moment op het kerkhof. Vandaar de foto, met daarop de laatste rustplaatsen van verre, verre familieleden van me. Van de kant van mijn mem!

P1150447P1150427

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Mijn Foto van de HAAS en vuurtoren siert het glossy magazine van VVV Ameland 2016. Best een beetje trots! (4 foto’s)

  1. Fokje zegt:

    Nanne,
    De parkes foar dyself sjogge der mooi ut. Yt der lekker fan.
    We tinke oan jim.

    Mathijs en Fokje

Geef een reactie

