Tweede Kerstdag met een warmte-record en een stormachtige aanleg van De Oerd in Holwerd. (10 foto’s)

P1150485 P1150493 P1150495 P1150504Als Willy ‘s middags kort gaat koesen…, is dit vaak een moment voor mij om de wandelschoenen aan te trekken. Een moment voor mezelf, die ik af en toe heel hard nodig heb. Even de zinnen verzetten en mijn koppie leeg lopen. Vanmiddag heb ik iets anders gedaan dan lopen. Ik ben in de auto gestapt en naar de pier van Holwerd gereden. Hier heb ik echt mijn koppie leeg kunnen laten waaien, want op de veerdam stond een lichte storm. Juist toen ik daar rondliep wilde de Oerd aanleggen. Normaliter vaart de veerboot in één keer naar de brug en legt vast, zonder problemen. Vanmiddag ging het net even ietsje anders. Een touw was nodig om het achterschip vast te slingeren en vervolgens maakte de Oerd een draai naar de beweegbare brug. Een mooi staaltje van stuurmanskunst. Ruim dertien graden boven op Tweede Kerstdag, alweer een record!

P1150507 P1150514 P1150516 P1150517 P1150521 P1150524

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

