Terugblik op de maand oktober 2015. Vluchtelingen Kollum, Noardewyn Live, Tussen Slik en Zand Ameland, Jack Bottleneck, etc. (30 foto’s)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14  Het lijkt nog maar zo kort geleden …. oktober 2015. In Kollum zijn de vluchtelingen het gesol een beetje moe. In een persoonlijk gesprek leggen ze me uit… waarom. Trots als een pauw weet Annegreet in De Westereen haar zwemdiploma A te behalen. In Burgum is het twee uurtjes genieten van het Korenfestival met o.a. It Freyakoor Veenwouden. We hebben de zomer achter ons gelaten en af en toe wordt het grijs… van de mist! Ja, dan rij ik graag even naar mijn haventje bij de Falom! Aldeboarn Opent Deuren…. beleefde haar derde jaargang en ook hier nam ik een kijkje. Vanaf oktober laat ik mij regelmatig pijnigen bij de Fysio in Damwâld en een enkele keer in Dokkum. In oktober startte ik ook mijn zoektocht naar een onvindbare zwarte trui…. Gewoon niet te vinden! Op vrijdag 9 oktober sta ik in de studio’s van Omrop Fryslân te fotograferen, bij Noardewyn Live van Willem Waldpyk. Een geweldige ervaring! Zondagmiddag 11 oktober eten we een heerlijk visje bij Sterkenburg Vis Lauwersoog. Maar eerst bezoeken we Kollumerpomp en Zoutkamp. Zo halverwege oktober begint dan eindelijk de maïsoogst in Akkerwoude en omstreken, maar begint ook een nieuwe fase in Nij Smellinghe Drachten. Op 16 oktober wordt mijn lytse boef Nanne Lukas alweer 2 jaar! Zaterdag 17 oktober is het genieten van een fantastisch wandelevenement op Ameland: Tussen Slik en Zand. Prachtig decor om foto’s te maken!

15 16 18 17Op diezelfde zaterdagavond bezoek ik de Horetha Drive Inn-show in dorpshuis De Kruisweg Damwâld, met de bekende dj’s Alex Bouma en Henk van Dijk. Zondag 19 oktober zitten we op de eerste rij te genieten van het spetterend optreden van Jack Bottleneck en Johan Keus in de Kloosterkapel te Sibrandahûs. De week daarna sta ik te fotograferen in de Sporthal te Damwâld tijdens een grote sportinstuif. Maar ook fotografeer ik een vertrekkende en komende boer in Akkerwoude. Paulowina Tomentosa wist me na een flinke wandeling te verleidden om haar te fotograferen…. en voor ik het goed in de gaten had stond ik in haar achtertuin…! Kort daarna sloeg opnieuw de verleiding toe: Heel veel paddestoelen in Rinsumageest. Op zondag 25 oktober loop ik door Readtsjerk, Oentsjerk, Aldtsjerk en Rinsumageest. Na een diep en goed gesprek met mezelf, kom ik als herboren thuis: Sterk en zelfverzekerd! De dag daarna fiets ik naar de dijktempel van Ids Willemsma te Marrum…. een beetje ‘Mijn Tempeltje’. Een enkele keer heb ik een momentje rust en lees dan samen met Nanne Lukas de krant! Op zaterdag 31 oktober ben ik aanwezig bij de opening van Kunstmaand Ameland ‘Zee van Licht’. De Kunstmaand… die voor mij een onverwachte wending zou aannemen…. Wordt vervolgd in de maand november.

19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

