Terugblik op de maand december 2015. Het venijn zit in de staart… (23 foto’s)

1 2 3 4 5 6 7 8 9De decembermaand begon met mijmeringen…. Zwart of Kleurige Kerstman dit jaar, met of zonder Tinkerbell? Dit is waarschijnlijk bij mij toen al een akelig voorgevoel geweest. Kerst 2015 is bij ons niet gevierd. Wie wel langskwamen waren Sinterklaas en Zwarte Piet. Allereerst kwam de goedheilig man met heel veel cadeaus langs bij de kindertjes in het gemeentehuis. Daarna was er een groot Sinterklaasfeest op de Botkeskoalle Damwâld. Dit werd een echt Kinderfeest. Tot slot hadden we nog een gezellig Sinterklaasfeest op de Hoofdweg. Ook in de decembermaand blijf ik in mijn uppie lopen, de ene keer oostwaarts en een andere keer westwaarts. Dit alles omdat het goed is voor mijn conditie, maar ook voor mijn koppie! Acht december breng ik Willy voor een nachtje logeren naar ziekenhuis Nij Smellighe Drachten … Dit werd echter anderhalve week! Ondertussen ben ik begonnen met mijn traditionele jaaroverzichten. Op weg naar Drachten, neem ik een kijkje bij de bouw van een nieuwe brug over het Prinses Margriet kanaal in Burgum. Een fijn staaltje van werken op hoog niveau! Op 18 december wordt Willy ontslagen uit het ziekenhuis en met de nodige Hulp komt ze weer thuis. Op zaterdag trekt de FLAL-familie door een drassig Noord-Friesland. Ik heb al mijn activiteiten op een lager pitje gezet en loop niet mee. Ik maak een aantal foto’s op deze mooie zaterdag, niet alleen van de wandelaars…., maar ook van Angela en Hildou. In Aldtsjerk probeer ik al een paar keer een bakkie te halen…. maar ik kan steeds gewoon doorlopen: Geen koffie in dit dorp te krijgen! De Kerst komt dichterbij en de etalages in Dokkum worden mooier en mooier. Toch nog een mooi bericht in deze trieste maand: Mijn foto van de Haas en Vuurtoren bij Hollum siert het glossy magazine van VVV Ameland 2016! Apetrots! De Kerstdagen hebben we dit jaar als normale dagen gevierd, niks geen uitbundige kerstdiners! We scharrelen deze dagen af en toe moeizaam door. We worden wel prettig gewekt door de plaatselijke brassband en ik rij naar de pier van Holwerd: Het is stormachtig en de temperaturen zijn hoog! Al knallend nemen we morgen afscheid van 2015, met toch een vervelende decembermaand. Het venijn zit in de staart…!

10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

