Koning Winter laat van zich horen in het Noorden. Oude Friese Jenever uit Duitsland drinken in Dokkum… (4 foto’s)

P1160148 P1160151Koning Winter heeft vanmorgen hier in het Noorden zachtjes van zich laten horen: De temperaturen waren beneden de nul graden en de regen veranderde daarom in ijzel. Dit gaf hier en daar kans op gladheid, met name de bekende klinkers waren verraderlijk glad. Met de Buurtzorg zat ik vanmorgen al vroeg, onder het genot van een lekker bakkie, de dag door te nemen en we keken allebei bedenkelijk naar buiten. Tracy is een verwoed hardloopster en ik moet ook zeer regelmatig mijn kilometers maken, door stevig te wandelen. Mij bekroop echter het gevoel, dat het hem vandaag niet ging worden. Door die gedachte werd ik zo druk als de brandweer! Als ik buienradar mocht geloven zou het in het begin van de middag droog worden. Het werd droog! Enfin, ik kon nog een leuke wandeling maken langs mijn aloude route: Rondje Dokkum! Met dit verschil, dat ik vanmiddag kort van de route ben geweest. Om met Trijnie en Wim te proosten op het nieuwe jaar. Bij hoge uitzondering heb ik een borreltje genomen: Oude Friese Jenever uit Duitsland! Tweemaal een half roemertje = voor elke voet een halfje! Halverwege Dokkum kreeg ik een app, met de melding dat de koffie klaarstond op de Hoofdweg. Een wandeltochtje met de nodige en prettige onderbrekingen op deze winterse zondag. De eerste kilometers van dit jaar heb ik weer in de benen. Het voelt goed!

P1160152P1160147

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

