Jack Bottleneck bezorgt me een vette glimlach op deze bijna lente-achtige zondag…! (7 foto’s)

P1160475P1160459 P1160463Momenteel leven we voor een groot deel met de klok. Exact om half acht gaat mijn wekkerradio en hooguit twee minuutjes later sta ik naast het bed. Dit tijdstip gaat, wat mij betreft, binnenkort vervroegd worden als de zon vroeger boven de horizon staat. Allereerst een broodje eten en het digitale nieuws volgen en niet te vergeten de social media. Klokslag acht uur loop ik met een broodje kaas, thee en een kommetje appelmoes of yoghurt naar boven. Als later in de morgen de Buurtzorg de tijd vrij kan maken, drinken we samen een bakkie koffie en bespreken hoe het allemaal reilt en zeilt. Tijdens mijn derde bakkie zat ik vanmorgen te genieten van het zonnige weer én het mooie stukje lente bij ons in de kamer: Voorjaarstulpen. Het was me duidelijk: Vanmiddag zou ik een flink stuk gaan lopen. Het begon alweer te kriebelen en dan word ik echt onrustig. Ook schoondochter Dienie en mijn vriendje Lukas hadden de kriebels en kwamen een bakkie halen. Natuurlijk drinkt Lukas geen koffie! Vanmiddag heb ik dus de loopschoenen aangetrokken en ben via Rinsumageest naar Sibrandahûs gelopen. Even moest ik aan het verhaal rond Jack Bottleneck denken en dit bezorgde een vet glimlach…! Het Roodbonte vee lag vanmiddag heerlijk te zonnen tussen Damwâld en Rinsumageest. Aan de andere kant van het laatste dorp liep een schaap te genieten van de vrijheid. Dit keer ben ik niet via de Dokkumer Ee naar Dokkum gelopen, maar via de Birdaarderstraatweg. Oef, wat een enorm saaie en lange weg!

P1160464 P1160465 P1160470 P1160471
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

