Op zoek naar de beloofde sneeuw…, die er niet was! Wel een grafzerk van Straatsma/Tuinenga.

P1160519Dan beloven ze sneeuw en wat zie ik vanmorgen om half acht?! Geen enkel vlokje sneeuw! De zaterdagmorgen begon dus weer enigszins teleurstellend. Al vroeg zat ik aan de koffie met schoondochter Dienie en boefke Nanne Lukas. Lopende waren ze naar de Lytse Loane gekomen, later zou ik hen in de Seat terug moeten brengen: Natte sneeuwvlokken vlogen ons om de oren. Het was overigens een rustige nacht, met die aantekening dat mijn wekkerradio ons om 00.00 uur wekte. Foutje, bedankt! Ook de morgen was verder relatief gezien rustig. Koffie, het krantje en de wasmachine laten draaien. Er was zelfs nog tijd om te stofzuigen. Vanmiddag heb ik weer even mijn Momentje gepakt. Ik ben lopend naar Dokkum geweest. Echt tussen de dikke hagelbuien door! Van verre zag ik die grijze vlagen al aankomen en berekende dan, dat ik tijdig in Dokkum zou kunnen zijn! Mooi niet, maar een open fietsenstalling bood uitkomst. Precies in het midden kon ik een droge vierkante meter vinden. Onderweg af en toe wel de nodige aanspraak gehad. Natuurlijk veel vragen naar Willy. Nu maar hopen dat morgenvroeg de wereld bedekt is met een half metertje sneeuw. De laarzen staan klaar, de camera ligt klaar. Overigens heb ik bijgaande foto’s vanmiddag gemaakt in het oude centrum van Dokkum. Precies op de hoek van de Wortelhaven en Stenendam. Wat me opviel was de grafzerk van IJtje Straatsma en Jacob en Freerk Tuinenga, die als zitbankje word gebruikt.

P1160520

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

