Moeder en pasgeboren zoon maken het goed. Het wordt lente! (7 foto’s)

P1160660P1160666P1160667Soms denk ik wel eens: Waarom kan ik nou nooit, maar dan ook nooit eens, volgens het van te voren geplande tijdsschema, thuiskomen. Altijd heb ik de nodige vertraging, het nodige oponthoud. Vanmiddag, na mijn doe- en visitemorgen, de wandelschoenen aangetrokken, om een blok te lopen. Ik was amper vertrokken en zag de donkere bewolking al voor me hangen. Dat beloofde niet veel goeds en de plu was ik vergeten mee te nemen. Gelukkig bracht een ouderwets bushokje uitkomst, ik kon netjes droog staan. Vanmiddag heb ik een wandeling via de Yndyksloane naar de Koarndyk gemaakt. Rondje boven Damwâld, met het zicht op Holwerd. Van verre zag ik het mooie tafereel al naderen. ‘Een herder met haar schaapjes’. De schapen werden door de boer en z’n dochter naar de stal gebracht. Natuurlijk heb ik de nodige assistentie verleend en ben mee terug gelopen naar de boerderij. Vanmorgen waren er twee lammetjes geboren, in het koude weiland. Eentje is overleden en het andere lammetje heeft het overleefd. Het huppelde vrolijk rond in het land. Had prima gedronken. Toch werd er voor gekozen om de kudde binnen te halen. De eerste lentebode heeft zich aangediend!

P1160669P1160673P1160672P1160676

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Moeder en pasgeboren zoon maken het goed. Het wordt lente! (7 foto’s)

  1. antsje zegt:

    Mooi deze moeder en zoon. Doet mij weer aan vroeger denken

Geef een reactie

