Praten helpt…! Bedankt Trijnie én Doede.

P1170405P1170408P1170410Vandaag was het min of meer een ‘praatdag’. Het is alweer bijna vier weken geleden dat Willy overleden is. De tijd gaat enorm snel, ook voor mij! Ik merk dat ik er goed over kan praten. Dit doet mij goed, dat ik zo af en toe mijn verhaal kan ventileren bij mensen die me goed aanvoelen. Gisteren al in het gemeentehuis, vandaag gewoon aan de koffietafel en op straat! Vanmorgen allereerst de bern naar school gefietst. Het was frisjes om de toet! Daarna een pot met koffie gezet. Op het aanrecht lag de Abrikola van bakkerij Van Eck klaar. Echter in plaats van een bloemetje had mijn koffievisite twee heerlijke gebakjes meegenomen, voor bij de koffie. Het mooie is dat sommige mensen je zo goed aanvoelen…, vaak door ervaring. Vanmiddag lopend naar het Winkelcentrum geweest, om mijn gereserveerd krantje te halen. Dit werd een loopke met het nodige en plezierige oponthoud. Praten, nu van man tot man! Op de terugweg op kraamvisite, langs de Hoofdweg, waar de koffie klaarstond. Van de 63 jonge visjes zijn er niet veel meer dan 10 jonkies over. Vraag mij af, of dit gewoon een natuurlijk proces is: een kwestie van de sterkste zal het overleven…?! Tot slot hebben we het graf van Willy bezocht. Ook daar heb ik weer gepraat met Willy, die ik heel erg mis. Nog steeds blijf ik het onvoorstelbaar vinden, dat dáár het stoffelijk overschot van mijn Willy ligt! Wel merk ik dat praten helpt! Bedankt Trijnie en Doede!P1330655

Deze maanfoto had je in gedachten…, Dienie?
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

