Juist vandaag heb ik langer als normaal gesproken met mijn Willy…! ( 10 foto’s )

P1170434P1170445P1170436P1170432P1170433

Vrijdag 26 februari. Vanmiddag heb ik langer, als normaal gesproken, bij het graf van mijn Willy gestaan en met haar gepraat. Vandaag is het alweer een maand geleden, dat Willy ‘s morgens in alle vroegte, in mijn handen is overleden. In alle rust…, met haar linkerhand op mijn rechterschouder… met haar rechterhand tussen mijn handen. Zo rustig en zo vredig. Voor zover je daarvan kan spreken…. het was mooi zo…! Echter een afschuwelijke dag! Vanmiddag langdurig rond haar graf gescharreld en ik heb haar verteld, dat het naar omstandigheden, goed met Nanne gaat. Dat ik goed slaap en in de geest van haar denken, …in de geest van ons denken… , verder probeer te leven. Dat ik haar prettige en vertrouwde aanwezigheid enorm mis! Echter geen andere keus heb: Verder te gaan met mijn leven. Langzaam pak ik ‘mijn dingetjes’ weer op. Ik probeer weer te fotograferen. Ik loop dagelijks een rondje en ga maandag proberen me te laten inloten, voor de Nijmeegse Vierdaagse. Ik heb haar ook verteld dat ik nog steeds met plezier thuiskom. Dat ik ook nog steeds kan lachen, maar ook met tranen in m’n ogen kan lopen. Wat ik haar ook verteld heb…: Dat ik er op dit moment nog tegen opzie om naar ons Ameland te gaan. Echter ik voel dat ook dit te zijner tijd goed gaat komen. Ook daar zal ik weer thuiskomen en me thuis voelen. (Althans dit hoop ik!) Vrijdag 26 februari… het lijkt nog zo ontzettend vers… maar toch alweer een maand geleden. Eigenlijk is elke nieuwe dag…, een nieuwe dag met de nodige confrontaties. Hoelang dit gaat duren? Misschien iets van een jaar?! Daarnaast komen de goede herinneringen langzaam boven drijven! Aan de kapstok hangt haar mooie zwart-witte jas… met daaronder een rijtje mooie laarsjes. Daar hield ús Willy van. Ze had smaak! Het geeft mij het gevoel… van goed thuiskomen.
P1170440P1170443P1170437P1170446P1170449
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Juist vandaag heb ik langer als normaal gesproken met mijn Willy…! ( 10 foto’s )

  1. Hielke Schaap zegt:

    Nanne, ik lees jouw dagelijkse berichten meestal als eerste en kan jouw gevoelens zo goed na voelen. Ik krijg ook steeds een prop in mijn keel en kippevel. Want ik heb het zelf meegemaakt en moest ook in de afgelopen 2 jaar nog van 20 dierbare mensen afscheid nemen. Nu wacht ik dat mijn zus, zo raar het voor een buitenstaander misschien klinkt, hopenlijk liever vandaag als morgen voor goed haar ogen sluit en ik “op het moment dat” net als jij het hebt ervaren, aan haar zijde mag zijn. Deze strijd tegen die rotziekte is ook voor Aagje niet meer te winnen en dan is de dood, hoe verdrietig ook een verlossing. Hulpeloos toe kijken moeten is vreselijk moeilijk!

Geef een reactie

