Vandaag veel over Mijn Willy gepraat… en een praatje tussen de grafzerken. (2 foto’s)

P1170831

Vandaag veel over Willy gepraat met oud-buuf Jellie, tevens vriendin van Willy. Dus ook van mij! Het komt nogal eens ter sprake en ik denk dat dit ook goed is, om er vooral veel over te praten. Zowel voor de bezoeker als voor mijn eigen-persoon. Want het betekent natuurlijk nogal wat, als je bij me langskomt! Misschien af en toe schrikken, maar zeer zeker confronterend! Willy is er niet meer! Toch heeft het er heel veel van… dat ze normaal thuis is. De mooie zwart-witte jas hangt aan de kapstok, met daaronder een serie mooie laarsjes. Die blijven voorlopig eerst ook staan! Vorige week kwam ik vanuit de garage de bijkeuken binnenstappen…. en in een flits dacht ik: Och Willy is ook thuis! Absurd, natuurlijk! In de hal hangen haar korte leren jasjes … zwart en rood. Die blijven voorlopig gewoon hangen! Maar zoals gezegd: Vanmorgen veel over Willy gesproken. Jellie bracht een stukje voorjaar mee…, in de vorm van tulpen. Prachtig van kleur. Over kleuren gesproken…. de bloemen op het graf van Willy, gaan nu wel heel snel achteruit! Volgende week zal ik proberen in alle rust de bloemenzee te verwijderen…! Niet een leuk klusje, maar dit hoort ook bij het hele proces. Dan maar hopen…, dat Willy voor mij het zonnetje laat schijnen! Tot nog toe ben ik elke dag bij haar langs geweest! Soms kort en soms iets langer. Ik merk, dat de begraafplaats… een wereldje op zich is. Voorop gezegd: Ik ben niet in voor een praatjes tussen de grafzerken. Maar een enkele keer kom ik in gesprek met een mede-bezoeker of mede-bezoekster. Dan hoor je al de ellende die sommige families over zich heen krijgen. Natuurlijk besefte ik dit voorheen ook wel… maar nu word je d’r nog eens hard mee geconfronteerd. Soms wil ik dit helemaal niet weten of aanhoren… en dan vermijd ik contact en vooral oogcontact! Volgens de kenners komt de Lente, het Voorjaar, steeds dichterbij…!
P1170836
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Vandaag veel over Mijn Willy gepraat… en een praatje tussen de grafzerken. (2 foto’s)

  1. Elly Koopman zegt:

    Weet niet goed wat ik moet zeggen Nanne. Alleen dat ik je sterkte wens in de moeilijke, eenzame momenten.

Geef een reactie

