Flessenpost met Amelander(?) zand in beugelflesje op graf mijn Willy. (2 foto’s)

Do silst de sinne fine
Op dizze donkerblaue jûn
Foar ivich sil d’r skine
Do hast dyn frede fûn…
Gerrit Breteler.
 P1170842
Zo luidt de tekst op een klein opgerold papiertje in een eveneens klein flesje. Het lag veilig tussen al die bloemen op het graf van Willy. Een klein beugelflesje met bovenstaande tekst en een klein beetje zand. Zand van Ameland?! De bijpassende tekst is van Gerrit Breteler. Mooi! Het had vandaag en dan met name vanmorgen, iets van een herfstdag. Ik was vanmorgen alweer vroeg op, omdat schoonzus Janny uit Brabant langs zou komen. Allereerst naar de winkel en eenmaal thuis gekomen, een pan met groentesoep gemaakt. Tevens een aantal broodjes gesmeerd voor de lunch. Natuurlijk is het voor iedereen, die voor de eerste keer bij mij langskomt, nogal confronterend… nu Willy d’r niet meer is. Alles herinnerd nog aan haar. Later hebben we samen het graf bezocht. Ook met Dienie en Lukas ben ik nog een keer naar Willy gelopen en toen heb ik het flesje met tekst meegenomen, om het thuis een veilig plekje te geven.
P1170841
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

