Willy liet de zon voor mij schijnen! Rondje Dokkum met het nodige prettige oponthoud. ( 12 foto’s)

P1170905P1170906P1170909P1170912P1170913P1170915Het was vanmorgen flink mistig, toen ik naar de Spar liep om een krantje te halen. Het voelde tevens koud aan, terwijl het vannacht nauwelijks gevroren had. Na het krantje lezen en de koffie liep ik in de mist naar Willy. Ik was alleen op de mooie begraafplaats van Damwâld. Juist op het moment toen ik een beetje met haar stond te kletsen, brak warempel het zonnetje door! Alweer liet mijn Willy voor mij het zonnetje schijnen! Dankbaar liep ik al prevelend, achter uitwaarts naar het hek. Iets wat ik altijd doe. Respectvol achteruit lopend naar de uitgang, met het gezicht op de inmiddels verwelkte bloemenzee. Omdat het nog erg vroeg was, vond ik het wel tijd worden om een bakkie op de Hoofdweg te halen. Tegenover mij zat een niet onaardige jonge dame, met flinke knijpers in haar gouden lokken. Jammer dat ze zo zwijgzaam was. Vanmiddag ben ik lopend naar Dokkum geweest. Het was fantastisch weer om buiten te zijn. Juist op het moment toen ik al lopend en diep verzonken was in mijn gedachten, stopte een aardige facebook-vriendin naast me. We hadden een kort en een leuk gesprekje. Na een dikke knuf gingen we weer verder, richting Dokkum. Het deed me goed ! Van verre zag ik de molen al draaien en het rare is dat ik dan altijd de drang krijg om naar boven te klimmen, met mijn hoogtevrees! Maar het is ook altijd weer genieten van het prachtige uitzicht, over de stad Dokkum. Een slinger door de binnenstad bracht me in contact met een drietal mede-fotografen.  Prettig oponthoud, noem ik dit altijd! Het fijne is, dat ik altijd met voldoening en plezier thuiskom. Het geeft me rust! Voel me wel goed thuis. Krantje lezen en in alle rust koken, onder het genot van één rood portje! Dit was onze traditie en dit laat ik mooi zo doorgaan! P1170918P1170916P1170919P1170920P1170924P1170926

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Willy liet de zon voor mij schijnen! Rondje Dokkum met het nodige prettige oponthoud. ( 12 foto’s)

  1. Anja Mellink zegt:

    Goedemorgen Nanne,

    Het gevoel van de beklimming van de molen deed mij glimlachen, dat heb ik namelijk eerder gehoord. Ik ben benieuwd wie van jullie beide het dichtst bij de balustrade zou hebben durven staan, jij, of mijn vader Jaap.

    Ik lees je verhalen en bekijk je foto’s altijd met veel plezier en de afgelopen periode met bewondering voor hoe je letterlijk en figuurlijk je pad bewandelt.

    Sterkte.

    Een hartelijke en warme groet,
    Anja Mellink

  2. Anja Mellink zegt:

    Goedemorgen Nanne,

    Je gevoel bij het beklimmen van de molen deed me glimlachen, dat heb ik namelijk vaker gehoord. Ik ben benieuwd wie van jullie dichter bij de balustrade zou hebben durven staan, jij, of mijn vader Jaap.

    Ik lees je weblog en bekijk je foto’s altijd met veel plezier en de afgelopen periode met bewondering voor hoe je letter en figuurlijk je pad bewandelt.

    Sterkte.

    Een hartelijke en warme groet,
    Anja Mellink

Geef een reactie

