Stap… voor stap…voor stap…! Letterlijk en figuurlijk. (12 foto’s)

P1180008P1180010P1180011P1180012P1180013P1180014Stap… voor stap…voor stap…! Deze woorden kun je op verschillende manieren interpreteren. Vanmorgen ben ik naar de grote stad geweest. Nou ja, gewoon naar Leeuwarden! Ik moest perse nieuwe loopschoenen. Want het ligt in de bedoeling om in mei voor de veertiende keer de Friese 11-Stedenwandeltocht te lopen. In totaal iets van rond de 205 kilometer, door het mooie Friesland. Als het dan ook nog eens goed gaat met de in-loting…, dan loop ik in juli voor de vierde keer de Nijmeegse Vierdaagse. Daar voor, daar tussendoor en daarna staan er nog vele kilometers in de planning, o.a. in juni het waanzinnig mooie Rondje Ameland. Om al deze honderden kilometers een beetje schadevrij te lopen, heb je goed materiaal nodig. De schoenen zijn wel een heel belangrijk onderdeel. Dit jaar ben ik een keer afgeweken van mijn vaste schoenen-sport-winkel en ben naar Bever Sportzaak, aan het Ruiterskwartier geweest. Naast V&D, waar men vanmorgen druk bezig was de zaak leeg te halen. In de buurt van het bekende Fries Museum. Meindl…. lijkt wel een toverwoord in wandelland. Ik hoor de laatste tijd alleen maar mensen die Meindl wandelschoenen hebben aangeschaft. Een mens is nou eenmaal een kudde-dier… Dus ook ik loop dit jaar op Meindl-wandelschoenen. Ben erg benieuwd hoe me dit gaat bevallen. Ik ben niet lang in de stad gebleven, maar ben snel teruggereden via Miedum, naar Gytsjerk. Dit is op de laatste dag van de 11-Stedenwandeltocht een deel van de route, richting finish. Stap… voor stap… voor stap…, kun je ook toepassen in de fase waarin ik nu zit met het verwerken van het verdriet… Uiteraard ben ik vanmiddag nog bij het graf van Willy geweest. Ik heb haar verteld dat ik haar vandaag gemist heb…! Want, was Willy vanmorgen met me mee gegaan naar Leeuwarden…. dan hadden we er grif een gezellig uitje van gemaakt. Natuurlijk had daar dan gezellig koffiedrinken en hapje eten… bij gehoord! Daar hield Willy van…!

P1180016
P1180017
P1180018P1180021P1180023P1180024
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

