Een blik in het universum deed me glimlachen… de dag schoot in een flits voorbij.

P1180745
Lopend naar huis, na een kort avondje politiek, dacht ik: Laat mij vanavond weer eens mijn blik op het universum richten. Een prachtige sterrenhemel en een heldere maanstand van 52 procent zichtbaarheid. Het gaf me een goed gevoel en voelde een lichtte glimlach ontstaan. Het deed me denken aan de gesprekken, die we vanmiddag gezellig aan de eethoektafel hadden: Fotografe Hinke Veenstra, JB en mijn persoon. Hoe mensen die mekaar via de sociale media digitaal kennen.  Maar vanmiddag via een live-gesprek écht hebben leren kennen. Ik heb niet lang van die mooie sterrenhemel kunnen genieten… bij het oversteken van de dorpsweg werd ik bijna omver gereden door een snelle e-bike-ster. Ik stond gelijk weer met beide benen op de grond. Eigenlijk was het best wel een beetje een merkwaardige dag. Vanmorgen hebben we samen Lukas naar de peuterschool gebracht en zijn daarna direct doorgereden naar het MCL in Leeuwarden. We waren er veel te vroeg en lieten ons daarom, in het ziekenhuis-restaurant, de koffie heerlijk smaken. Wat is het dan ook nog eens toevallig, maar vooral erg leuk, dat je daar twee 11-Stedenwandeltocht-maatjes ontmoet: H & H uit Britsum. We hadden even de tijd om gezellig bij te kletsen. Vervolgens zit je ergens op een afdeling in de wachtruimte en zie je plotseling een oud-collegaatje uit de grafische wereld, als doktersassistente voorbij lopen…. en daarna nog eens… Want ze wilde mij natuurlijk weer eens even zien en groeten. (grapke!) Vanmiddag was het wederom tijd voor een dagelijks bezoekje aan Willy. Het wordt tijd om haar graf van nieuwe blomkes te voorzien… Opnieuw liet Willy voor ons het zonnetje schijnen…, op het moment toen wij over de bloemetjes stonden te praten!
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

