Deze moderne weduwnaar moest vanmorgen wel even heel diep nadenken: Alweer zeven weken geleden…!

P1180908-001
Vrijdags ben ik meestal ‘s morgens zo rond 04.00 uur wakker. Ongeveer het tijdstip waarop Willy kwam te overlijden. Het toen nog ietsje later. Vanmorgen moest ik gelijk aan dat moment denken en gelijktijdig vroeg ik me serieus af… hoeveel weken het geleden was. Was het nou alweer zes of zeven weken geleden. Later heb ik in de keuken voor alle zekerheid nog maar eens op de jaarkalender gekeken. Het is inderdaad alweer zeven weken geleden! Voor mij is het nog steeds niet te begrijpen, dat dit moest gebeuren. Wat gaat het allemaal snel. Ondertussen leef ik misschien nog wel enigszins in een roes. Het leven rondom mij gaat echter gewoon door, met de nodige vreugde en verdriet! Deze week hoorde ik, voor de eerste keer, nadrukkelijk de uitdrukking: Weduwnaar…! Het was op dat moment misschien heel even slikken… maar het is de keiharde realiteit: Ik ben een weduwnaar. Een moderne weduwnaar… maar toch! Vroeger was dit een zeer beladen titel: Weduwnaar! Voor zover ik me dit nog kan herinneren, ging men destijds ook direct geheel anders gekleed: Stemmige en donkere rouwkleding! Wat een contrast met m’n blauwe spijkerbroek en m’n zwart vaal jasje met een opvallende tekst! Vanmorgen was ik, samen met Nanne Lukas, op het kerkhof. Bij Willy, bij beppe. Een prachtige bonte specht liet zich luid en duidelijk horen, in een boom achter ons. Verder moest er vandaag de nodige boodschappen in huis gehaald worden. Morgen loop ik in Dokkum de Bonifatius-wandeltocht. Na het finishen maak ik vaak nog een serie foto’s van de hardloopwedstrijden. Morgenavond nog naar De Krúswei, naar het theaterstuk Kredyt. Het gaat een druk dagje worden. Vandaag ook weer eens een dag om uitgebreid met de stofzuiger door het huis te gaan. Van boven naar beneden. Enne er was nog een heel kort moment om te lopen…!
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

