Chaotisch dagje en bericht met o.a. Sake’s Tuin, opvallend veel vlinders en Friese paarden. (18 foto’s)

P1190777P1190785P1190787P1190790P1190792P1190793P1190797P1190807Het begint langzaam op een kleine weeromslag te lijken en de vooruitzichten zijn gewoon mooi te noemen. Daarom hebben wandelmaatje Joke en ik vanmiddag definitief afgesproken om komende zaterdag een Rondje Lauwersmeer te lopen. Iets van 40 kilometer genieten. Helaas moeten we Lauwersoog passeren…, waar een visje altijd weer het lekkerst smaakt! Ik heb er echt zin in! Vanmiddag een kort loopke in mijn eigen woon-omgeving gelopen. Op de Singel kort met mijn familie Ieke ietje gesproken. Het zou maar zo kunnen dat zij dit jaar voor de eerste keer de Friese 11-Stedentocht gaat lopen. Vorig jaar was ik ook al eens in Sake’s Tuin, aan de rand van Broeksterwâld. Bij de toegangspoort tot dit moois staat een grote Uil, gemaakt door een ware houtkunstenaar. Ja, en die mooie oude, blauwe auto staat er nog steeds. Ik heb nog geprobeerd om mijn steentje bij te dragen. Deze Tuin van Sake is een aanwinst voor het dorp Broeksterwâld! Al lopend maak ik vaak plannen voor de komende dagen. Ik loop dan dus letterlijk te fantaseren en te genieten van onze eigen mooie woonomgeving. Te genieten van de koeien die weer buiten lopen te grazen. Van de Friese paarden die nog meer lijken te glanzen, door het vale zonlicht. Vandaag was ook een dag om het nodige te regelen en afspraken te maken. Maar altijd is er de nodige tijd gereserveerd om Willy te bezoeken. Dit is voor mij nu nog steeds een must, dagelijks! Toch hou ik ook altijd rekening met onverwachte dingen: Zoals een ritje naar Hardegarijp. Maakt het allemaal wel een beetje chaotisch. Zo ook dit bericht. Want er waren vandaag ook opvallend veel vlinders… en Friese paarden!

P1190809P1190811P1190815P1190817P1190819P1190820P1190826P1190834P1190838P1190841
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

