Er is een jongetje geboren op de Hoofdweg! Het zaad van een buuf en mij is gezaaid… nu wachten op de mooie blomkes! (6 foto’s)

P1210089P1210090Na alle helikopter – tumult van gisteren, ging vandaag het normale leven gewoontjes door. Toch werd er nog wel eens gesproken over het mysterie van dinsdagnacht. Duidelijkheid heeft het tot nog toe niet gebracht. Wel had ik vandaag de Nieuwe Dockumer Courant huis aan huis met de illustratie van de helikopter op de voorpagina… echter zonder tekst. Weer zo iets raars! Gistermorgen was ik in Dokkum. Moest met de Seat naar de autodokter voor een beurt. Ik had het zo gepland dat ik in de tijd dat ik moest wachten, gezellig naar de tandarts kon gaan, voor mijn negen maandelijkse periode. Lopend ben ik nog langs de Bolwerken gegaan en zag dat er hier en daar een tulpje in bloei stond. Op de Hoofdweg geniet men momenteel van het ‘buitenleven’.

P1210093

Regelmatig wordt het konijntje uit het veilige konijnenhuisje gehaald. Annegreet liep met de vraag rond of het een jongen of een meisje was. ‘Kom maar bij pake Nanne, dan ga ik even voor je kijken.’ Ja, dit was een super spannend moment…, maar het was duidelijk: Ik toverde een klein piemeltje tevoorschijn. ‘Er is een jongetje geboren… op de Hoofdweg’, riep Annegreet uitbundig! Gelijk moest er een andere naam verzonnen worden. Vanmorgen zijn we naar het graf van Willy geweest. Op weg naar huis nog een paar foto’s gemaakt, van bomen die in volle bloei staan. Vanmiddag was het tijd om eindelijk eens iets in de voortuin te doen! Schoffelen en de perkjes netjes maken… mijn grote hobby. Samen met een buurvrouw hebben we de zaadjes bij elkaar gegooid en ik heb gezaaid! Wat het gaat worden…? Dit zien we over een paar weekjes. Ik hoop een bonte mengeling kleurenpracht, lekker wild!

P1210097P1210099P1210100

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

