Veertig jaar geleden werd ik voor de eerste keer heit…! Foto met het Bewijs: Nanne diep in het slijk! (4 foto’s)

Vandaag precies veertig jaar geleden ben ik voor de eerste keer heit geworden. Oeds Jelmer was de naam en we noemden heb kortaf: Jelmer! Wat ik me nog weet te herinneren… dat het een mooie zonnige dag was. Om de eerste keer heit/vader te worden is een hele gewaarwording. Ik was relatief gezien, nog jong. Eigenlijk wist ik van niks…., daar komt het kortweg op neer. Het werd een nieuwe levenservaring. Toen het heel vroeg in de morgen begon te ‘onweren’… dook ik beneden direct de geboorteboeken in en kwam tot de conclusie: Niks aan het handje, rustig slapen! Drie uurtjes daarna liep ik thuis, met een prachtzoon op mijn armen. Drie weken te vroeg geboren! Het was toen ongeveer het weer-type als de foto’s hier onder, gemaakt bij Raard: De koeien liepen in de weilanden. Heel veel paardenbloemen! In mijn Lelijk Eendje (Citroën 2CV) wiebelde ik langs de familie, om het blijde nieuws te vertellen. Toen waren er nog geen mobieltjes. Nu wordt er een berichtje op facebook geplaatst, direct mét een foto en iedereen is op de hoogte!
P1210560-001P1210561-001P1210562-001
Dan nog even terugkomend op het hilarische moment van gisteren: De Sprong in het Slijk! Gelukkig heeft Jantje d’r een prachtige foto van gemaakt, waar ik erg blij mee ben: Het moment dat ik met mijn voeten een centimeter of twintig diep in het slijk vastzit. Op het Wad bij Ternaard, met het mooie uitzicht op Wierum. Jantje omschrijft het zo mooi op haar facebook-pagina: “Dit binne de echte”. Der plat foar! Zo is het precies! Eerst mooi blijven liggen, om foto’s te maken, hoe beroerd de situatie ook is… en daarna overgaan tot actie. Overigens zijn fotografen toch wel een beetje hetzelfde soort mensen: Eerst een foto maken van de ellende en dan vragen…: Moet ik ook helpen? Nee, ik wist me zelf los te rukken!
13055083_1704707246475658_3133729302387609829_o
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

