Hagelstenen terroriseren het verkeer in Friesland. De nodige wandeltochten in het vooruitzicht… o.a. Klavertje4wandeltocht als alternatief voor de tweejaarlijkse Friese Kennedymars.

p1110798

Een koude maandag met heel veel regen en fikse hagelbuien. Het verkeer heeft vanmiddag de nodige last ondervonden op de wegen rond Drachten-Grouw-Heerenveen. Fikse hagelbuien zorgden voor spekgladde snelwegen en dus de nodige ongelukken. Hier was vooral de paraplu nodig, heel veel regen met een verdwaalde hagelsteen. Korte tijd later scheen weer heerlijk het zonnetje. Van zo´n moment heb ik dan weer gebruik gemaakt om Willy gedag te zeggen. Vanmorgen was het eerst het normale begin van de week. Daarbij kwam vandaag het feit dat er een kast van boven naar beneden moest komen. Nota bene niet eens bij mezelf. Maar dit was een mooi klusje voor Nanne…! Korte tijd heb ik geaarzeld dit alleen te doen, maar uiteindelijk heb ik het toch gedaan. Dit was niet echt zonder gevaar…, want ik had met het gehele gevaarte, naar beneden door het raam kunnen kukelen! Dan was er dit jaar geen 11-Stedenwandeltocht voor mij geweest. In mijn enthousiasme heb ik me vanmiddag ook maar weer ingeschreven voor het mooie Rondje Ameland, op zaterdag 4 juni. Een wandeltocht van 50 kilometer rondom het eiland. Eigenlijk loop ik elke maand een tocht. In juli naar Nijmegen. Augustus waarschijnlijk een geheel nieuwe wandeltocht hier in eigen omgeving: Klavertje4wandeltocht. Deze wandeltocht is op zaterdag 27 augustus. Dit om nu alvast te noteren! ( Binnenkort meer informatie, over deze bijzondere wandeltocht. ) Dan in september naar Groningen, om één dag de Tocht om de Noord te lopen. Enne natuurlijk in september de Pompster Ryd Rintocht in Kollumerpomp. Vervolgens in oktober weer naar Ameland: Tussen Slik en Zand.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

