Nu kan het nog … zei Willy! Variant op Koekhappen. Nij Tjaarda in Damwâld heeft op de dinsdagmorgen een vrolijke nieuwe kapster! etc. (8 foto’s)

P1490104Kwart voor acht stond ik dinsdag aandachtig naar bovenstaande foto te staren … precies een jaar geleden gemaakt. Op pake’s jierdei. Mijn schoonvader was dinsdag jarig en heeft de respectabele leeftijd van 96 jaar bereikt! Vorig jaar was Willy ‘s middags nog aanwezig in Drachten. Op haar sterke aanraden moest ik toen deze foto maken. ‘Heit met z’n vijf dochters. Nu kan het nog … We zijn d’r allemaal nog…!’ De ‘oud man’ heeft zijn, op één na jongste, dochter overleefd. Wat had hij dit toch graag anders gezien…! Direct daarna ben ik dinsdagmorgen naar haar graf gelopen … en heb, samen met ‘mijn Willy’ stil gestaan bij deze speciale dag. Ook in andere opzichten was het dinsdag een speciale dag.

P1210889P1210891P1210892De Botkeskoalle had haar Koningsspelen en op weg naar het Gemeentehuis belandde ik in een variant van het ouderwetse spel: Koekhappen. Ook een speciale dag voor Nij Tjaerda in Damwâld. Dit centrum, voor de ietwat oudere bewoners, heeft sinds dinsdagmorgen 26 april weer een Kapster in huis! Echter niet alleen voor de bewoners van Nij Tjaerda. Omwonenden van dit centrum, zijn ook van harte welkom. Elke dinsdagmorgen, staat er een vriendelijke en vrolijke kapster klaar! Als eerste klant zat ik dinsdagmorgen op de stoel in deze mooie Kapsalon van Nij Tjaerda. Snel en vakkundig had ik mijn haar weer keurig in de plooi.
P1210888P1210880
Bovenstaand was eigenlijk nog een berichtje, die in deze dagen een beetje was blijven hangen. Vandaag heb ik steeds het gevoel, dat het maandag is. Vanmorgen stond ik dan ook al akelig vroeg te stofzuigen. Het gehele huis, van beneden naar boven. Ik weet het wel…, dit is niet de juiste volgwijze! Maar schoon en stofvrij is het zeker. Op het graf van Willy heb ik vanmorgen de verwelkte tulpen verwijderd. Ze hebben daar ongeveer een maand gelegen.
P1200898
Voor het weekend zal ik zorgen dat er weer iets fleurigs komt te staan. Willy hield immers van bloemen. Voor komend weekend, omdat ik volgende week de 11-Stedentocht loop en daardoor minder tijd heb. Ook heb ik vanmorgen eindelijk het ‘gedenkhoekje’ op de eethoektafel opgeruimd. Dit hoekje bestond uit allerlei kaarten en andere leuke dingetjes. Gekregen na het overlijden van mijn Willy. Haar mooie foto is blijven staan, onder een glazen pot met een zwarte tak. Ook het kleine flesje met zand van Ameland staat naast haar foto. Verder tref ik momenteel de eerste voorbereidingen voor de al eerder genoemde 11-Stedenwandeltocht. In mijn koppie ben ik er druk mee bezig. Dit jaar ga ik lopen met een extra zware rugzak! *** Willy loopt met mij mee *** Ik riep voorheen wel eens gekscherend tegen Willy, als ze een gehele dag bij me in de nabijheid was: ‘Eigenlijk zou ik een zakje op de rug moeten hebben…. zou je daar mooi in kunnen zitten!’ Nu loopt ze dus volgende week (figuurlijk) met mij mee, in een speciaal vakje van mijn rugzak! Geeft me een heel goed gevoel! Vanmiddag stond ik in mijn eigen tulpenveld te fotograferen. Tulpen, ooit al eens gekregen tijdens één van de Pink-ribbon-wandeltochten. Nu staan ze mooi in bloei in m’n voortuintje.
P1220126
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

