Ieder heeft zijn taak bij het graf van Willy. Ook in de dierenwereld gaat het er af en toe wreed aantoe. (9 foto’s)

P1220151P1220152P1220153Vandaag weinig actie… en eigenlijk zit ik dan een beetje te jokken: Weer genoeg actie, echter niet al te veel spektakel. Allereerst heb ik vanmorgen de taak op me genomen, om op drie kinderen te passen. Moeders moest naar de tandarts en zag hier als een berg tegenop, maar kwam uiteindelijk stralend terug. Zo kan het dus ook verlopen. Zelf heb ik nooit angst om naar de tandarts te gaan. Dus ken ik het gevoel van angst dan ook niet. Vanmiddag was ik alweer aan de sjouw met mijn kleine vriend: Nanne Lukas. We hebben samen bloemetjes gekocht en die bij Willy op het graf gelegd. Een komisch moment is altijd het legen van het glaasje met daarin een kaars, door Lukas. Het kaarsje van Sjieuwke. Na een regenbui blijft daar wat hemelwater in staan en vaste prik is, dat het kleine ventje dit glaasje leegt, onder het gemompel: Bah! Mooie bloemetjes…, mag ook wel… want volgende week kan ik niet elke dag Willy bezoeken. Overigens is het vandaag alweer 3 maanden geleden, dat Willy overleden is. Het gaat allemaal zo ontzettend snel. Ook voor mij!

P1210480P1210482
Het leven gaat gewoon door… is een veel gehoord cliché. Zo is het maar net! Kreeg vandaag het niet leuke bericht…, dat het in ‘de Heide’ ook niet echt goed gaat. Dit bericht gaat weer akelig door me heen…! Het leven is mooi, maar het kan ook zo ontzettend wreed zijn, misschien is gemeen een beter woord. Niet alleen in de mensenwereld is het leven af en toe moeilijk. Ook in de dierenwereld kan het er af en toe ontzettend wreed aan toe gaan. Hier geldt vaak ook de regel: De sterkste blijft in leven. Ik zag het met eigen ogen… bij de meerkoet!
P1210490P1210497P1210483P1210489
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

