Uil knalt tegen het raam een laat z’n poederachtige sporen achter…! ( wel even goed kijken!)

P1230897
Het moet een enorme klap geweest zijn…! Zelf heb ik niks van het gebeuren gehoord. Toen ik vanmiddag thuiskwam wist ik niet wat ik zag. De contouren van een uil op het raam van de kamer! Deze wijze nachtvogel moet hier met een behoorlijke vaart tegenaan gevlogen zijn. Ik ben vanmiddag dan ook direct gaan zoeken naar eventueel een dood uiltje. Echter niks gevonden. Dus ga ik ervan uit dat de uil het er levend vanaf heeft gebracht. Verder is er geen enkel spoor van bloed of iets dergelijks. Ook is er geen enkel veertje te bekennen. Ik heb me ooit eens laten vertellen dat de uil een poederachtige substantie tussen de veertjes heeft. Dit om geruisloos te vliegen. Een uil hoor je niet naderen. Denk eens aan het grote verschil met bijvoorbeeld een zwaan. Deze hoor je van verre naderen. De poederachtige substantie is dus duidelijk zichtbaar op het raam. Het had een spanwijdte van maar liefst 60 centimeter. Had ik dit ooit eerder gezien? Ja, het moet in augustus 2013 geweest zijn. Bij Hein en Joukje. Daar toen precies hetzelfde verhaal.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

