Eerste Pinksterdag: Snertdag en een schitterende overwinning van Verstappen in de Grand Prix van Spanje. Lopen rond Kortehemmen.(9 foto’s)

P1240228P1240236P1240238P1240239De koudste Eerste Pinksterdag sinds 1936. Zo gaat deze dag de boeken in. Het was absoluut een dikke tegenvaller. Vanmorgen had ik nog de gedachte om vanavond een blik snert open te trekken. Het was immers ‘snertweer’. Toch ben ik van dit plan afgestapt. Vanmiddag vond ik het allemaal heel erg meevallen. Eigenlijk heb ik nog wel genoten en heb daarom een flinke wandeling in de omgeving van Kortehemmen gemaakt. Opzienbarend vond ik een stuk spoorrail met daarop een drietal wagons, ergens in the middle of knowere! Zit nog steeds te denken waar dit een restant van is. Toch niet van het oude Philips-spoor? Na het lopen heb ik mijn oude schoonvader verrast met een bezoekje. Wat was de oude man ontzettend blij mij te zien. Vraag mij op zo’n moment af…, wat er allemaal door hem heen gaat! Ik denk maar één ding: Zijn dochter Willy. Het moet hem ontzettend pijn en verdriet doen. Daarnaast blij…, dat ik langskom.

P1240217
Maar het was ook de dag van de historische zege van de 18-jarige Max Verstappen in de Grand Prix van Spanje. Vaak zei ik: Heel even de start zien…, maar dit doe ik niet meer. Ben dan zo in de ban van de strijd in de Formule 1, dat ik blijf zitten en uiteindelijk de gehele wedstrijd volg! Ook plaats ik vandaag toch weer een foto van mijn grote vriend Lukas. Gistermiddag moest ik een paar uurtjes op het manneke passen. Alleen maar leuk! Samen even naar het graf van Willy geweest. Een paar nieuwe bloemetjes planten. Lukas is dan druk doende schelpjes van het sintelpad te verzamelen en die over Willy uit te strooien. Eenmaal thuis zaten we rustig bij de keukentafel en pakte ik voor de verandering eens mijn camera. Van het manneke heb ik een mooie foto-serie gemaakt… al zeg ik het zelf.
Bij deze wens ik alle 11-Stedenbedwingers en dan met name de duizenden fietsers heel veel succes!
P1240250P1240251P1240253P1240257
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

