Twee King-sisters op bezoek bij hun súske Willy. Veel geduld om Boomklevertje te fotograveren. (10 foto’s)

P1240799

Alweer een druk dagje achter de rug. Man, doe toch eens een beetje rustig! Allereerst huishoudelijke ingrepen thuis. Daarna naar m’n schoondochter, want ik had het idee dat er oranjekoek Van gisteren overgebleven was. Jawel hoor: Koffie met oranjekoek! Heerlijk en eerlijk gezegd begrijp ik nog steeds niet goed dat wij dit hier in Friesland alleen maar een lekkernij vinden. Daarna snel naar het Winkelcentrum en terwijl ik met Griet Wiersma sta te praten, zie ik een prachtig plaatje. Broertje en zusje rustig zittend in een speelgoed-auto. Zo’n ding waar je een muntstuk in gooit… en de kinderen denken dat ze autorijden. Afijn ze zijn een tijdje stil en zoet. Moeder heb ik eerlijk verteld van de foto. Dit voor diegenen die denken dat ik stiekem foto’s maak. Nee, ik vraag het netjes! Vanmorgen had ik weinig tijd om te kletsen, want twee King-sisters kwamen langs op de koffie: Sjieuwke en Janny. Gezellig en we hebben natuurlijk een tijdje over ús Willy gesproken. Telkens weer proberen we bepaalde dingen duidelijker op de tijdslijn te plaatsen. Hoe moet ze haar gevoeld hebben de laatste maanden, weken, dagen…! Daarna zijn we met z’n drieën naar het graf van Willy geweest.
P1240807P1240809
Hier hebben Janny en Sjieuwke een papieren zak (Bekend van de Samenloop voor Hoop) met een mooie tekst en een kaars hebben geplaatst. De tekst luidt als volgt:
Ús Suske
Waar je ook bent
ik zou het niet weten,
niet in afstand of tijd te meten.
Maar ik heb je bij me,
diep in mij.
Daarom ben je zo dichtbij!
Sjieuwke
Janny.
P1240814P1240819P1240856P1240858P1240860P1240891
Bijna gelijktijdig zag ik een prachtig en vogeltje: Een Boomklevertje. Dit kleurige vogeltje heeft een nest jonkies in één van de hoge bomen, langs de oprijlaan naar het kerkhof. Mijn geduld werd lang op de proef gesteld, om foto’s te maken. Daarna nogmaals langs de Hoofdweg. Moeder en dochter wilden nog wel even op de foto. Oh… oh… wat zijn vrouwen dan lief als ze iets gedaan moeten krijgen…! De grootste legt morgen voor een deel beslag op mij…, wordt morgen vervolgd! De jongste wilde graag een lekkere koek! Maar eerst op de foto! Moeder en dochter Annegreet!P1240894
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

