Alweer een nieuwe zaak aan de Hoofdweg Damwâld in aantocht. Enne… ik loop volgende week niet de Slachte, maar wel het bekende Rondje Ameland. ( 5 foto’s)

P1260157P1260178
Na de bouwvakvakantie gaat de Hoofdweg van Damwâld flink op de schop. Althans dit is de bedoeling en de planning. Kansen in Kernen heet dit mooie project en hopelijk kan Damwâld daarna weer 30 tot 40 jaar verder met de facelift. Je merkt dat de bewoners er nu al een beetje op inspelen. Er heerst nogal enige bedrijvigheid aan de Hoofdweg. Op 12 november 2015 opende Lifestyle – Cadeauwinkel PaPito haar deuren. Al langere tijd bevinden zich twee autorijscholen aan de Hoofdweg. Dan een prachtige Galerie, met een uitstekende naam. Iemand die een florerende horeca-zaak in Dokkum heeft. Natuurlijk niet te vergeten: Dorpshuis de Kruisweg. Ik heb het over het noordelijke deel van de Hoofdweg. Vanmorgen mocht ik een soort van kleine bedrijfs-fotografie maken voor een nieuw te openen zaak. Hierover volgt binnenkort meer nieuws. Dit was slechts één van mijn activiteiten van vandaag: Foto’s maken in een nieuw te openen zaak aan de Hoofdweg van Damwâld!
P1260067
Natuurlijk kon vandaag een gang naar het graf van Willy niet uitblijven. Als ik me niet vergis, is Willy vandaag zestien week geleden overleden. Klinkt misschien heel raar…, dat ik dit zo zeg…., maar het besef van tijd wordt steeds vager. Toen het vijf of acht week geleden was, wist ik het precies te zeggen. Ach, tijd is verder ook niet zo belangrijk…, het feit blijft er, dat ik Willy erg mis! Vaste klus, lijkt het wel, is ook het boodschappen halen op vrijdag, zodat ik weer een paar dagen vooruit kan. Vanmorgen zijn we samen geweest, Lukas met pake! Altijd leuk en gezellig. Zo leuk, dat ik het mannetje vanmiddag ook gehaald heb om met mij naar de A-C-TI-ON in Dokkum te gaan en een ritje door de binnenstad. Dan wordt mij de laatste dagen meermalen gevraagd of ik de Slachte ook loop, of dat ik ook train voor de Slachte! Er lijkt wel niks anders meer te bestaan dan: De Slachte. NEE, ik loop niet de Slachte! Op dezelfde dag loop ik op Ameland: Het mooie Rondje Ameland. Een tocht van 50 kilometer, rondom het eiland. Waarschijnlijk loop ik dit jaar Rondje Ameland voor de dertiende keer. Maar dit kan ook voor de veertiende keer zijn…, ik weet het niet exact meer. Zal weer eens al de medailles tellen! Dus niet weer vragen: Loop je de Slachte ook? Het antwoord is duidelijk: Voor mij geen Slachte! Naast al dit alles, heb ik nog tijd gevonden om een blokje te lopen…, even de zinnen verzetten!
P1260185P1260181
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

