Lentekriebels Dokkum … Zomerkriebels … Winterkriebels…, mijn zwarte wintertrui is in de maak! (53 foto’s)

P1260193P1260274P1260249P1260277P1260284

Het welbekende ritueel: Vanmorgen allereerst naar Willy. Daarna de nieuwssites geraadpleegd en op NU.nl werden we wederom gewaarschuwd voor een Code Geel of Oranje, dit zou gelden voor het gehele land. Dit bracht me in twijfel: Waar ga ik vanmiddag naar toe: Leeuwarden of naar Dokkum? Uiteindelijk heb ik gekozen voor Lentekriebels in Dokkum. Voor mij geen Straatfestival in Leeuwarden. Lopend ben ik uiteindelijk naar Dokkum gegaan. Eigenlijk had ik het al snel begrepen: Ik had de verkeerde keuze gemaakt. Het was nou bepaald niet druk te noemen op de Markt in Dokkum. Gezellig…? Ook de naam Lentekriebels…, ik had liever gesproken en gekozen voor Zomerkriebels. Naast het ‘levend voetbal’ was er voor de kleintjes wel iets heel leuks: Waterfietsen op de Markt. Maar ook het draaimolentje is altijd een belevenis voor de kinderen. Ik weet het: Het is een evenement voor het hele gezin. Toch was er weinig spektakel en een echte publiekstrekker ontbrak. Zelfs een pony voor de vele paardenmeisjes, heb ik niet gezien. Geen knuffeldieren voor de jeugd. Maar ik denk, dat de kinderen zich uiteindelijk uitstekend vermaakt hebben. Code Geel of Code Oranje…: Het slechte weer is hier uitgebleven! Wat niet is…, kan echter nog komen! Baal wel van al die kleurencodes. Dat betuttelende gedoe! Laat de mens zelf in het weer kijken, zelf zijn of haar keuze maken. Omdat ik toch in de stad was, ben ik maar weer eens bij Jensen Family Shop binnen gelopen en heb gevraagd naar een zwarte wintertrui! Geen lekkere warme zwarte wintertrui voor mij. Maar niet getreurd twee aardige dames uit het puzzeldorp EE, die aan de balie stonden af te rekenen, hoorden mijn bijna wanhopige vraag. Zij gaan met haar tweetjes mijn gewenste zwarte trui breien! Compleet met col een een rits! Bingo!
*** Druk op onderstaande foto om 56 foto’s te bekijken.
Lentekriebels Dokkum 20 mei 2016
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

