Nanne boven op de Oldehove in Leeuwarden…, met een prachtig uitzicht over de stad. (14 foto’s)

P1260324P1260325P1260326P1260329P1260331P1260335

Vanmiddag stond ik in Leeuwarden õpnieuw naar de Oldehove te kijken. Dit doe ik dus wel vaker. Een stemmetje in mij, zegt dan: Nanne, ga naar boven…! Direct zegt een ander stemmetje: Nanne, niet doen… je durft nog niet eens op een keukentrapje te staan! Je hebt immers hoogtevrees! Waarop het stoute kind in mij weer zegt: Gewoon doen en genieten van het uitzicht…, naar boven jij! Daar stond ik in de hal, beneden in de Oldehove en ik zag dat er ook een lift was. Eerst maar eens proberen om vijftien treden naar boven te gaan en direct ook maar proberen om weer terug te gaan. Naar boven gaan is makkelijker, dan naar beneden de trap afdalen. Nog maar een keer proberen en nog een keer. Dikke angsthaas, die ik ben! Toen hoorde ik iemand over de Martinitoren van Groningen praten…! Daar ben ik ooit eens bovenop geweest, dacht ik! Dan moet dit toch ook lukken. Geen lift voor mij. Gewoon via de trap naar boven. Het laatste deel naar boven werd alleen maar enger… maar ik kwam boven! Eerlijk, ik heb genoten van het uitzicht. Jammer dat het uitzicht niet echt helder was. Dit zou een reden kunnen zijn, om nog eens te gaan. Ik heb dus echt op de glasplaat gestaan en zag dat ze onder mij, van die hele kleine mensjes, de Oldehove binnenliepen. Naar beneden gaan is voor mij altijd iets lastiger. Doch ging het vanmiddag ook redelijk goed. Geen last van knikkende knieën. Echt blij dat ik dit gedaan heb! Een stoute jongensdroom is in vervulling gegaan…!
P1260336P1260337P1260338P1260339P1260340P1260341P1260342P1260343
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

