Willy liet symbolisch, heel kort de zon schijnen tijdens fotomoment op het graf! Maar ook een komische reddingsoperatie… van een fiets! (15 foto’s)

P1270258P1270259P1270261Vandaag was het eigenlijk best alweer een beetje een knotsgekke dag. We zitten in de aanloopfase naar de Opening, van mijn schoondochter haar Kapperszaakje Knapper, op vrijdagmiddag a.s. Je kent het vast wel, er moet nog het één en ander gebeuren. In de vroege morgen verwacht je een schoondochter die in alle rust een bakkie koffie komt drinken. Was het maar waar! Zo druk als de brandweer! Zelf ben ik ook zo. Eigenlijk heb je twee brandweerlieden bij elkaar…! ‘Kan ik even gebruik maken van de computer…’, klonk het lachend bij binnenkomst. Tuurlijk, was mijn antwoord. ‘Enne we moeten zo meteen ook even naar het Tuincentrum van Kees en Brigitta Appel. Ik wil kleurige plantjes bij de entree…!’  Dit was zo’n beetje de strekking van ons gezellig koffiedrinken. Bij Kees en Brigitta werd het zoeken naar de juiste planten, want de keus was weer enorm. Een half uurtje na aankoop, stonden de kleurige planten in de plantenbak! Amper tijd om nog snel een bakkie te drinken. Toen als de wiedeweerga naar school om Lukas te halen. Echter er kwam voor mij ook nog een klein en mooi fotomomentje.

P1270263P1270268P1270269P1270270P1270272P1270276
Op de grote drijver, midden in de vijver van het park bij het hertenkamp, stond keurig een fiets geparkeerd. Leuke kwajongensstreek! Juist op het moment dat ik hiervan een foto wilde maken, waren gemeentemedewerkers in een roeibootje onderweg om de fiets naar de wal te brengen. Op het juiste moment op de juiste plaats! Vanmiddag werd het tijd om de laatste flyers rond te brengen.
P1270285P1270292P1270294P1270296Het bezoek aan het graf van ‘mijn Willy’, heb ik gecombineerd met een speciaal fotomoment. Willy wist dat men op de Hoofdweg druk bezig was met de fotozaak. De ruimte was al gestript en er werd daar hard gewerkt. Dit heeft Willy toen nog meegekregen. Ze vond het prachtig, dat haar schoondochter op de Hoofdweg een kapperszaak wilde beginnen. Als ze het eindresultaat gezien zou hebben…, was ze maar wat trots op haar zoon en Dienie geweest! Daarom heb ik vanmiddag, alleen maar voor het fotomoment, een flyer tussen de bloemen gezet. Een beetje symbolisch…! Het deed me heel veel. Het volgende klinkt misschien heel absurd. Het was vandaag zwaar bewolkt. Echter precies op het moment van fotograferen, kwam slechts een paar seconden de zon tevoorschijn…! Was Dienie op dit moment bij me geweest, dan had ze gezegd: Dat is Willy…, even een seintje geven, hoe mooi ze het vindt…!
P1270286P1270289
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

