Samenloop voor Hoop Dongeradeel 2015 precies een jaar geleden. Het had me vandaag behoorlijk te pakken… (176 foto’s)

1-1-Nanne en Willy-007

De datums 12 en 13 juni 2015, precies een jaar geleden, waren zeer bijzonder voor mij. Voor ons: Voor Willy en mij, maar ook de kinderen! Het waren de dagen van de SamenLoop voor Hoop Dongeradeel. Twee dagen met een enorme saamhorigheid. Twee fantastische dagen. Nog steeds krijg ik kippenvel, als ik aan die twee dagen in juni moet terugdenken. Ik liep mee, met mijn fantastisch team, de Damwâldrinners. Een team bestaande uit familieleden, buren(!), vrienden en vriendinnen van ons en misschien wel speciaal van Willy. Samen hebben we een bijzondere prestatie geleverd. Nog steeds moeilijk te bevatten: Ik heb toen 24 uur continu gelopen! Ook teamgenote Joke flikte dit! Vierentwintig uur hetzelfde rondje van vijfhonderd meter lopen. Steeds dezelfde vrijwilligers en verkeersregelaars tegenkomen. Elke keer weer groeten en nog eens groeten… het hield ons op de been! Iedereen liep voor zijn of haar lootgenoot/genote. Ik voelde me die dagen erg sterk en liep echt voor Willy! Jemig, wat maakt zoiets je dan enorm sterk! Als ik terugkijk naar 12 en 13 juni 2015, dan kan ik wel zeggen, dat ik me toen niet gerealiseerd heb…, dat Willy ruim een half jaar later er niet meer zou zijn! Dat ze op 29 januari 2016, in de vroege ochtend, zou komen te overlijden. Nee, die gedachte is destijds nooit bij me opgekomen. Never! Hoe naïef misschien…! Ze is er zowel de vrijdag als de zaterdag er nog geweest, met de hulp van de zussen Sjieuwke en Janny. Wat heeft ze genoten van zangeres Iris Kroes. Zij maakte de sfeer zo bijzonder en intiem. Voor sommigen/velen was het confronterend, maar wat heeft Willy genoten…, van de slotronde. Zij rolde mee in haar rolstoel, voortgeduwd door mij en/of familie. Nu denk ik…: Meid, wat ging er toch allemaal door je heen…?! Hoe heb je dit toch beleefd! Het was heftig en emotioneel, ook als Alwin en Dienie met Lukas meelopen. De SamenLoop voor Hoop is, was en blijft iets heel bijzonders. Achterom kijkend … heeft het voor mij nog veel meer betekenis gekregen! Destijds riep ik: Nooit weer 24 uur achtereen lopen. Dat was toen in 2015 één keer maar nooit weer! Nu denk ik: Zou er volgend jaar weer een SamenLoop voor Hoop in Dokkum komen…. dan overweg ik … om nog een keer 24 uur te lopen! Speciaal voor mijn Willy (… en natuurlijk alle lotgenoten…). Dit keer niet in teamverband…, maar als solist! Nog één keer 24 uur lopen….!
1-p1530913
(Nu moet ik heel eerlijk bekennen, dat het maken van dit bericht… mij vanmorgen behoorlijk heeft geraakt! Dit is verder ook geen probleem…, moest er alleen weer een goeie draai aan geven. Daarom moest ik daarna ‘onder de mensen’ komen en ben vanmiddag naar Leeuwarden gegaan, heb de gezelligheid opgezocht…! Het gaat nu weer goed!)
Voor de volledigheid plaats ik nogmaals de foto’s van de Samenloop voor Hoop Dongeradeel 2015.

Druk op onderstaande fotolink om 176 foto’s te bekijken.

https://get.google.com/albumarchive/113815097841708930199/album/AF1QipPT5JjFhaO1oKAf1exo1G5ubgiFCKeqTrMWhwuZ

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

