Canadezen genieten van feestelijke optocht Broekster Wâld. Snowy Westereen blije winnares met blauwe kuif. Fannacht hie ik in frjemde dream…! (13 foto’s en een meezinger…!)

P1280901P1280899P1280921P1280923P1280924P1280926Een normale vrijdag. Vandaag geen festiviteiten of iets dergelijks. Gewoon een dag om naar de winkel te gaan en weer voor een paar dagen de nodige boodschappen in huis te halen. Er was ook nog tijd om met z’n drietjes bij Willy langs te gaan. Eerder deze week had ik ‘haar tuintje’ netjes gemaakt en het lag er na de regen nog steeds erg mooi bij. Een rustig dagje, heb ik er vandaag van gemaakt. Dit in tegenstelling met gisteren. Toen was het een druk fotodagje. ‘s Morgens die prachtige optocht van Broeksterwâld en De Falom fotograferen. ‘s Avonds ben ik nog een keer naar Broeksterwâld gefietst. Je weet immers maar nooit…, of je ook iets mist! Dit was inderdaad het geval geweest. Er reed nog een leuk mini-autootje in de stoet mee, die ook nogal wat herrie produceerde.
P1280910P1280912P1280913
Tevens liep ik twaalf Canadezen tegen het lijf. Voor hen was er een fotomoment, om met de gehele familie op de foto te komen. De ‘oudere’ Canadezen spraken af en toe nog een flink mondje Fries. Trouwens, gisteravond ben ik tweemaal naar Broeksterwâld op en neer gefietst. In het begin van de avond en een aantal uurtjes later, heb ik nog foto’s gemaakt bij de kapsalon van mijn schoondochter. Snowy Westereen had een gratis knipbeurt, inclusief een kleurtje gewonnen, bij kapsalon KNAPPER. Dus moest er een foto komen, voor de metamorfose en een foto met het prachtige eindresultaat. Het eindresultaat was verbluffend mooi! Je moet maar lef hebben!
P1280904
P1280929P1280942P1280954
Eigenlijk had ik dit weekend ook naar Ameland zullen gaan. Naar het Muzikaal Bootwateren in Hollum. Altijd fantastisch om dit mee te maken. Echter… de drempel om naar Ameland te gaan… is voor mij nog steeds te hoog. Veel te hoog… en ik volg mijn gevoel… dus ben ik niet naar het eiland gegaan. Helaas…, want het is altijd een gezellige dag,, daar in Hollum. Als dan de zon ook nog eens schijnt en je zit op het terras… dan is het heerlijk genieten van de verschillende dweilorkesten en de diverse koren, die door het dorp trekken. Hieronder een samengesteld koor (met bekende gezichten…), met een bekende song in het Fries gezongen: Fannacht hie ik in frjemde dream…! Slaat overigens niet op mezelf… want ik slaap erg goed! Dit voor alle duidelijkheid. Nu op naar Friesche Palen…!
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Canadezen genieten van feestelijke optocht Broekster Wâld. Snowy Westereen blije winnares met blauwe kuif. Fannacht hie ik in frjemde dream…! (13 foto’s en een meezinger…!)

  1. cbradt zegt:

    Thank you Nanne for posting the fotos of our family – having the family at Broeksterwoude Dorpsfeest is a memory that we will have all our life.

Geef een reactie

