Ik heb geen Therapie nodig – Ik moet gewoon Quilten. Verder: Het blijft genieten van mijn vriendje Lukas! (7 foto’s)

IMG-20160619-WA0001

Zachtjes tikt de regen tegen het zolderraam…! Ooit een kleine hitsingle van Rob de Nijs in 1963. Hij bereikte hiermee de vierde plaats in de Nederlandse Top 40. Op dit moment tikt de regen in een traag tempo tegen het raam. Ach, ik vind het voor één dag geen probleem. Geeft je ook de gelegenheid om even iets anders te doen. Vanmorgen toen ik lopend de drie bern naar school bracht was het een ‘ietepietje’ druilerig. Mijn felrode plots bracht uitkomst, samen met Annagreet onder de plu. Direct daarna ben ik langs Willy gelopen en langs de super-markt. Verder was het een heerlijke dag om het bed te verschonen, een flinke witte was te draaien, om uiteindelijk later in de morgen Lukas weer uit school te halen. Mijn grote vriend heeft me tot drie uur gezelschap gehouden. Echt heel gezellig, met z’n tweetjes.  Toen kwam zijn heit hem halen! Einde van een aantal leuke en gezellige oppas-uurtjes!P1280959P1280973P1280970P1280974P1280976Er staan nog een aantal foto’s op de desktop, die ik zaterdag in het Winkelcentrum van Damwâld gemaakt heb. Het was die morgen…, een moment dat het eigenlijk even niet goed met me ging. Een nieuwe ervaring! Nieuw voor mij was ook het begrip: Quilt. Natuurlijk kende ik het woord, maar was hier nog nooit mee in aanraking gekomen. Zaterdagmorgen zat er een groepje vrouwen te quilten, in het Winkelcentrum en trok de nodige aandacht. Met Baukje raakte ik in gesprek. Je kunt rustig stellen, dat zij bevlogen is van het maken van een Quilt. Thuis ligt ‘het quiltwerk’ op een vaste plek op tafel en zodra er ook maar even de gelegenheid is…, is Baukje aan quilten, ook tijdens de wachtmomentjes tijdens het koken. Achter haar hing een zeer arbeidsintensieve en kleurige Quilt. ‘Erg rustgevend….’ vertelde ze me heel rustig… ‘Ik heb geen Therapie nodig – Ik moet gewoon Quilten. Bovendien was het zaterdag ook nog eens Quipday 2016. Dit is een wereldwijd en jaarlijks terugkerend Quilt in Public day op de derde zaterdag in juni.

P1290375.JPG
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

