Je hebt een ooievaarsbeet… Mooi niet.., nog nooit gehad ook! Paddestoelen en via een toeristische route naar m’n jarige kameraad Auke. (7 foto’s)

P1290437P1290438P1290439Het was me het dagje wel weer. Allereerst was het vandaag en dan met name vanmiddag erg benauwd, van dat weer, dat er van het ene op het andere moment behoorlijk kan regenen. Alsof ze een schuif opentrekken daar boven. Met name vanmorgen was dit het geval. Schoondochter en Lukas trotseerden de regen en kwamen dan ook redelijk zomers gekleed een bakkie halen. Gezellig en altijd efkes bijpraten, dingen op een rijtje zetten. Na gisteren was dit ook wel een beetje nodig. Daarna samen naar de supermarkt en daar achteraan heb ik direct een bezoekje met Lukas naar Willy gemaakt. Langs de mooie laan naar het kerkhof, groeiden vandaag plotsklaps mooie paddenstoelen. Niet te klein ook! Natuurlijk omstandigheden, …om als paddenstoelen de grond uit te schieten.

P1290440P1290444P1290448
Vanmiddag heb ik genoten van een verjaardagsfeestje van mijn kameraad. Ik moest hiervoor naar Kollumerpomp. Maar een Nicolai rijdt nooit rechtstreeks van A naar B. Neemt vaak een omweg en veelal een toeristische route. Vandaar dat ik heel kort in het Lauwersmeer belandde. Oh ja…, iets wat ik echt nog nooit eerder had gehoord, kreeg ik vanmorgen te horen. ‘Draai je eens om’, vroeg Dienie. ‘Je hebt een ooievaarsbeet…’, zei ze! Dat bestaat niet was mijn antwoord. Dit heb ik nog nooit eerder gehoord, hier heeft nog nooit iemand anders me op gewezen. Kan domweg niet! Ik heb vanmiddag om een second opinion gevraagd en het resultaat was: Dit is geen ooievaarsbeet! Als er iets zit… zou dit kunnen wijzen op een gevoelsomslag…! Hoe dan ook… ik kan altijd overwegen… m’n haren weer lang te laten groeien…!  Morgen eerst mijn huisarts maar eens raadplegen…!
IMG-20160623-WA0001-001
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Je hebt een ooievaarsbeet… Mooi niet.., nog nooit gehad ook! Paddestoelen en via een toeristische route naar m’n jarige kameraad Auke. (7 foto’s)

  1. Fokje zegt:

    Dag Nanne.
    In ooievaarsbeet ! Ik soe it ek net witte.
    Mar.. Myn skuonmem sei altyd: As se nei de kapper west hie: Sjoch mar nei de reade stipkes. Dat betsjut.dat ik fan adel bin. Ik haw blau bloed! No.., Misskien du ek wol!
    Groetnis, Fokje
    Hoopje dy te sjen yn Nijmeegen.

  2. Fokje zegt:

    Nanne,
    Noch in lytse oanfulling.
    Lytse popkes wurde soms berne mei reade plakjes op in earmke, it rechje of wer dan ek mar.
    Us Rolinka waard berne mei treie reade stipkes op har rechje. Krekt op it plak wer’t Mathijs syn rech in grutte bult krigen hat nei syn ungemak(syn kammeraad sprong him op de rech) Ik seach it fuortindalyks: en haw doe sein :de treie stipkes betsjutte dat har rechje goed is.
    Ek in ooievaarsbeet. hat mei de berte ut te stean tink ik
    Fokje.

Geef een reactie

