Machtig mooie cactussen! Lopend naar Dokkum, heen en terug en met een Swadde Kuier Koek terugkomen…! (14 foto’s)

P1300172P1300174P1300176

De dag begon vandaag, laat ik het maar zo zeggen, in alle rust. Wel was ik, zoals altijd, vroeg wakker. Rustig koffiedrinken en wat dingetjes opruimen. Ook kort telefonisch contact met mijn slaapadres in Nijmegen, dit komt nu ook snel dichterbij. Daar begon het vandaag allemaal mee: Rust! Daar kwam echter al snel weer verandering in. ‘Heeft Nanne het ook druk…?’ Dan weet ik dus alweer genoeg…, of ik Lukas even uit de peuterschool wilde halen en daarna ook nog de twee grotere kinderen. Natuurlijk wilde ik dit met alle plezier doen. Echter, allereerst naar het Winkelcentrum om de Kollumer Krant Huis aan Huis te halen. Natuurlijk moest ik ook een kijkje nemen bij Jilderda’s Bloemenboektiek! Op facebook had ik gisteravond gezien dat er weer een nieuwe zending cactussen binnen was gekomen. Ik vind ze prachtig, heb ze ook altijd mooi gevonden. Het zou maar zo kunnen dat dit gevoel bij mijn pake en beppe vandaan komt. Zij hadden vroeger, in Lichtaard, heel veel van die mooie grote cactussen. Op Ameland heb ik zelf twee van die stekelige planten buiten staan. Die het daar overigens erg goed doen. Op het moment dat ik bij Jilderda de foto maakte, werd er al eentje gereserveerd voor een potentiele klant.

P1300184Tot grote verrassing van Lukas, was heit thuis toen we uit school kwamen. Meneertje moest direct de schoenen uit en de laarsjes moesten aan. Heit helpen! Druk, druk, druk! Vanmiddag heb ik de tijd even voor me zelf gepakt en ben gaan lopen. Mijn oude vertrouwde route via Dokkum. Bij Trijnie, van de SamenLoop voor Hoop, heb ik gezellig koffie gedronken. Daarna nog een slag door de binnenstad, over de weekmarkt en weer lopend richting Damwâld. Echter eerst nog bij de echte warme bakker in Dokkum een Swadde Kuier Koek gekocht. Jammie, met karamel! Eigenlijk wel een beetje bijzonder, omdat ik zaterdag waarschijnlijk de Swadde Wandeltocht in Buitenpost ga lopen. Bij thuiskomst werd ik nog verrast door een bijzondere kaart … met een foto van Ameland … en een mooie tekst: Wat zal je haar haar missen…, we wensen je heel veel sterkte! J & T! (Gasten Camping De Kiekduun). Er wordt nog steeds aan mij gedacht. Bijzonder mooi!

P1300195P1300192P1300194P1300196P1300198P1300199P1300200P1300203P1300206P1300211

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

