Nice laat opnieuw zien hoe kwetsbaar we zijn…! Een dag met twee gezichten: Verdrietig en ook feestelijk en een beetje Nijmegen…! (6 foto’s)

p13100751P1330350P1330348

Vandaag een dag met, als het ware, twee gezichten. Verdrietig maar ook feestelijk. Allereerst was het opnieuw schrikken van de gruwelijke terreur-aanslag in alweer Frankrijk. Dit keer in de stad Nice. Waarbij tot nog toe 84 mensen om het leven kwamen en ruim 50 mensen in kritieke toestand in de ziekenhuizen liggen. Dit keer werd een vrachtauto als moordwapen gebruikt. Ja iedereen roept op dit moment: Wanneer houdt dit afschuwelijke geweld nou eens op?! Zelf voel ik me vandaag ook niet echt honderd punten … gevoelsmatig dan wel te verstaan. Dit komt vooral door de verjaardag van mijn jongste zoon! Het is de eerste keer dat Willy hier niet bij aanwezig is…! Dit doet dan op zo’n dag als vandaag toch het één en ander met me. Maar morgen is dit ook allemaal weer verleden tijd en voel me dan weer als altijd: Goed! Althans dit hoop ik. Vanmiddag hebben we de verjaardag gezellig gevierd in die mooie en grote achtertuin, aan de Hoofdweg. Sinds vandaag concentreer ik me ook op Nijmegen. De spulletjes een beetje bij mekaar zoeken en jawel… ik moest nog om een nieuwe korte broek naar Dokkum. Uiteraard zwart en ook nog eens met 25 % korting! (Dan ben je wel weer een bofkont…!) Tussen de middag werd ik door iemand gebeld… je kent me wel … maar ook weer niet… klonk het! De dame met het mooie logo op haar wang, van de Vierdaagse van Nijmegen. Deze foto had ik in 2014 gemaakt en mij werd vriendelijk gevraagd of ze deze foto mocht delen op haar facebook-pagina. Uiteraard mocht dit. ‘Ik heb nog wel een hele mooie foto… maar dan met een kleurige pruik…, ik zal hem je eventjes mailen’. Inderdaad een prachtige foto. Op deze manier kom ik langzaam maar zeker in de goeie stemming om maandagmorgen vrolijk naar Nijmegen af te reizen..! Morgen nog de laatste puntjes op de i zetten en zondag een beetje relaxen… (misschien). Ondertussen heb ik weer een achttal nieuwe plantjes op het graf van mijn Willy geplant. Ik hoop volgende week een paar mooie gladiolen bij haar neer te leggen…! Het liefst een arm vol!
P1330354P1330362IMG-20160715-WA0004
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

